Dodatkowe cztery miejsca paletowe

Redakcja, 13 listopada 2017, 11:00

Heinz Kolbe KG Spedition z siedzibą w Thannhausen, zlokalizowanym w południowo-zachodniej części Niemiec, działa w krajowym i międzynarodowym transporcie towarów od niemal 60 lat. Specjalizuje się w przewozie żywności, bel papieru i napojów, już od 1993 roku – zgodnie z mottem „w regionie dla regionu” – stawia na naczepy marki Kögel.

Szczególnie ważna dla tego spedytora jest przy tym ochrona środowiska. Dlatego, z myślą o zmniejszeniu emisji CO2, firma Kolbe zdecydowała się na pięć nowych naczep Kögel przedłużonych o 1,3 metra. Niosą one ze sobą nie tylko korzyści ekologiczne, lecz również ekonomiczne.

Od lewej do prawej: Thomas Eschey, dyrektor zarządzający Kögel, oraz Karl Thiel, prezes firmy Kolbe

Każda nowa naczepa Euro Trailer Cargo Rail mieści w sumie 37 europalet. Oznacza to o cztery miejsca paletowe więcej w porównaniu ze standardową naczepą. Dla firmy Kolbe przekłada się to na korzyści ekologiczne i ekonomiczne: do 10% oszczędności paliwa i do 10% mniejsza emisja CO2, a do tego – przy wykorzystaniu na poziomie 80% – co dziesiąty przejazd staje się zbędny. Zgodnie z regulacjami prawnymi w Niemczech przedłużone naczepy mogą być stosowane również w transporcie kombinowanym. Krawędzie pod chwytaki wbudowane w ramę, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Euro Trailer Cargo Rail sprawdzają się przy przeładunku kolejowym. Nowe naczepy są ponadto przystosowane do elastycznego załadunku na najpopularniejsze wagony kieszeniowe c, e, f, h oraz i. Modele mają dopuszczenie DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na ich załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h. Optymalne zabezpieczenie ładunku uzyskuje się dzięki zastosowaniu standardowego obrzeża ramy Vario-Fix z 15 parami mocowań o nośności 2000 kg na mocowanie.

Wyposażenie indywidualne dla firmy Kolbe

Na życzenie naczepy Euro Trailer Cargo Rail wyposażono zgodnie z normą Daimler 9.5. Wymaga ona między innymi ogranicznika palet i podwójnej ściany czołowej. Opcjonalne stalowe listwy mocujące ładunek służą dodatkowo jako szyny, do których można przymocować teleskopowe belki aluminiowe jako zabezpieczenie ładunku częściowego. Kolejnymi elementami indywidualnego wyposażenia jest fartuch gumowy na tylnym zderzaku, manometr do monitorowania obciążenia osiowego, skrzynki narzędziowe i wiele więcej.

– Już od 2006 roku posiadamy we flocie jedną z 300 naczep Kögel Euro Trailer objętych wówczas dopuszczeniem eksperymentalnym i cieszymy się bardzo, że dojdzie do tego pięć kolejnych przedłużonych naczep. — mówi Karl Thiel, Prezes Heinz Kolbe KG Spedition. – Doświadczenie pokazuje, że wyższy koszt zakupu amortyzuje się w bardzo krótkim czasie, a korzyści ekologiczne i ekonomiczne mówią same za siebie.

Komentarze

Brak komentarzy