IVECO Daily otrzymał tytuł International Van of the Year 2018

, 24 listopada 2017, 11:36

Nowa linia pojazdów IVECO Daily Blue Power otrzymała tytuł International Van of the Year 2018 na targach Solutrans, międzynarodowych targach branży transportu drogowego, które odbyły się w Lyonie we Francji.

Sędziowie podkreślili, że Daily Blue Power łączy główne i dostępne do zastosowania rozwiązania w celu zmniejszenia wpływu samochodów dostawczych na środowisko naturalne w obszarach miejskich oraz podmiejskich.

Jury doceniło innowacje techniczne zastosowane w nowej gamie produktów IVECO, głównie przedstawienie nowego silnika wysokoprężnego, spełniającego parametry emisji mierzonych w rzeczywistych warunkach jazdy (RDE) na 3 lata przed unijnym rozporządzeniem, które będzie obowiązkowe dla pojazdów dostawczych oraz przyjemności z jazdy Daily Hi-Matic Natural Power.

 

– Gratuluję Iveco imponujących osiągnięć w zakresie rozwoju linii produktów Daily Blue Power. Iveco zawsze było na czele rozwoju zrównoważonego transportu w segmencie pojazdów dostawczych. Nowa gama Daily Blue Power potwierdza tę pozycję. – mówi  Jarlath Sweeney, przewodniczący International Van of the Year.

– W roku 40 rocznicy, Daily po raz trzeci został wybrany jako „International van of the Year”. Poza uznanym i odnoszącym sukcesy produktem, ta nagroda jest wyrazem ogromnych wysiłków podejmowanych przez IVECO, które mają decydujący wkład w walkę o czyste powietrze w naszych miastach i redukcję emisji CO2. Daily Blue Power w wersji elektrycznej, gazowej i najbardziej zaawansowanej wersji wysokoprężnej jest pierwszym i jedynym pojazdem oferującym trzy opcje, które przewidują, wzrost ograniczeń w dostępie do centrów miejskich. To zabezpiecza inwestycje naszych klientów i zapewnia im przewagę konkurencyjną, której potrzebują, aby rozwijać swoje zrównoważone przedsięwzięcia. – mówi Pierre Lahutte, prezes marki IVECO

Wprowadzona na rynek w październiku 2017 r. linia pojazdów Daily Blue Power oferuje klientom swobodę wyboru między trzema różnymi technologiami. Linia Daily Blue Power obejmuje: Daily Hi-Matic Natural Power: lekki pojazd użytkowy napędzany sprężonym gazem ziemnym (CNG) z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, zapewniającą absolutną przyjemność z jazdy. Ten niezwykle cichy pojazd miejski zapewnia solidność, wydajność i niezawodność, z których słynie Daily, a przy tym wyższy komfort i niższe zużycie paliwa.

Charakteryzuje się także niską emisją zanieczyszczeń i CO2 oraz dobrymi właściwościami jezdnymi. Jego 3-litrowy silnik F1C wytwarza 136 KM oraz moment obrotowy wynoszący 350 Nm, wytwarza o 76% mniej cząstek stałych i o 12% mniej NOx niż 3 litrowy odpowiednik Euro VI napędzany olejem napędowym. W rzeczywistych warunkach jazdy miejskiej emisja CO2 jest zwykle o 3% niższa niż w przypadku silników wysokoprężnych, Zestawienie skrzyni biegów Hi-Matic z silnikiem CNG zwiększa tę różnicę do 5% na korzyści silnika zasilanego gazem. W przypadku zastosowania biogazu redukcja emisji CO2 z silnika CNG może sięgać 95%, co oznacza bilans bliski zeru. Daily Euro 6 RDE 2020 Ready: pojazd dostawczy z najbardziej zaawansowanym silnikiem wysokoprężnym dostępny na rynku, jako pierwszy testowany i weryfikowany pod kątem rzeczywistej emisji spalin (RDE). Model ten przewiduje cele środowiskowe w roku 2020 dzięki rozwiązaniu zweryfikowanemu przez niezależną instytucję — Holenderską Organizację Stosowanych Badań Naukowych (TNO).

Samochód napędzany jest silnikiem IVECO F1A o pojemności 2,3 litra, poddanym modernizacji w 2016 roku. Silnikowi towarzyszy system oczyszczania spalin z układem selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Daily Euro 6 RDE 2020 zużywa do 7% mniej paliwa w porównaniu do obecnej wersji dzięki systemowi Start & Stop i oponom Michelin Agilis + eco. Daily Electric: pojazd o zerowej emisji spalin przeznaczony do eksploatacji w miastach, oferujący zasięg do 200 km w rzeczywistych warunkach miejskich.Zastosowana technologia pozwoliła zachować wysoką ładowność. W trybie szybkim ponowne naładowanie trwa 2 godziny. Tryb jazdy Eco-Power i hamowanie regeneracyjne poprawiają efektywność napędu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Krakus, 28 listopada 2017, 8:42 0 0

A ten z napędem CNG jaki ma zasięg na tankowaniu?

Odpowiedz