Transport przyszłości według Continental

, 8 grudnia 2017, 9:11

Jak pokazują wyniki badania Continental, właściciele flot są otwarci na innowacje, pod warunkiem że będą miały szybką stopę zwrotu, a ponad połowa z nich rozumie znaczenie cyfryzacji dla transportu i nie chce zostać w tyle. Stąd rosnąca popularność nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które pomogą flotom w optymalizacji kosztów.

Aż czterech na pięciu managerów i właścicieli flot uważa, że presja kosztowa w transporcie ciężarowym będzie nadal rosła, dlatego tak istotne jest wykorzystywanie w bieżącej pracy zaawansowanych technologicznie rozwiązań poprawiających efektywność pojazdów.

Właścicieli oraz managerów flot szczególnie interesują technologie paliwooszczędne – tak wskazało 66% respondentów. Tyle samo ankietowanych oczekuje rozwiązań wspierających kierowcę w codziennej pracy, a niemal połowa jest zainteresowana nowoczesnymi systemami monitoringu ciśnienia w oponach.

Z kolei trzech na czterech kierowców oczekuje nowych rozwiązań w kwestii ulepszonych systemów pokazujących strefy odpoczynku, a 69% udoskonalonych systemów nawigacji. Dla 67% ankietowanych bardzo istotne są funkcje zwiększające wygodę we wnętrzu pojazdu. Co szczególnie istotne, aż 57% wskazuje na konieczność wykorzystania nowoczesnych technologii przy systemach monitoringu ciśnienia w ogumieniu.

Aby sprostać oczekiwaniom firm transportowych, Continental opracowuje rozwiązania i systemy, które mają zapewnić optymalizację oraz automatyzację procesów związanych z transportem, a także zwiększyć bezpieczeństwo kierowców i przewożonych towarów.

ContiPressureCheck to system monitorowania stanu ogumienia na wszystkich osiach pojazdu, który w sposób ciągły podczas jazdy, wykorzystuje czujniki zamontowane wewnątrz opon do monitorowania ciśnienia i temperatury. Jeżeli ciśnienie w oponach odbiega od wartości nominalnej, wyświetla ostrzeżenie na desce rozdzielczej pojazdu.

Umożliwia to kierowcy podjęcie natychmiastowych działań, co eliminuje ryzyko kosztownych przestojów spowodowanych awarią opon, a także obniża koszty funkcjonowania firmy.  Zużycie paliwa na 100 km w pełni załadowanej ciężarówce wzrasta o 0,7 litra, gdy ciśnienie w oponach jest o zaledwie 2 bary za niskie, dlatego istotny jest montaż czujników ciśnienia.

Kolejnym z rozwiązań Continental jest stacja monitorująca ciśnienie ContiYardReader, która współpracuje z czujnikami ciśnienia ContiPressureCheck, dzięki czemu zapewnia pomiar danych z opony w bazie transportowej np. podczas codziennego przeglądu pojazdu. Urządzeniem scalającym pomiary jest system zarządzania oponami ContiConnect, który przetwarza zgromadzone dane z pojazdów w całej flocie na podstawie pomiarów zgromadzonych przez stację ContiYardReader z czujników ContiPressureCheck. W ramach bieżącej analizy stanu ogumienia zarządca floty otrzymuje raporty online wraz z proponowanymi rozwiązaniami naprawy.

Według Continental transport w przyszłości będzie opierał się na takich innowacyjnych, cyfrowych technologiach, które ułatwią i znacznie usprawnią bezpieczne transportowanie ładunków oraz osób, a przede wszystkim podniosę efektywność kosztową prowadzonych operacji logistycznych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!