Akumulator w samochodzie ciężarowym z kabiną sypialną zużywa w trakcie postoju nawet do 50% całkowitej pojemności. W przypadku zastosowania nieodpowiednich akumulatorów, duże zużycie energii w czasie dłuższych postojów może spowodować niechciane i kosztowne przestoje.
Dlatego eksperci m.in. Inter Cars, przy doborze akumulatorów, zalecają brać pod uwagę: pojemność, prąd rozruchowy, wstrząsy oraz wytrzymałość na pracę cykliczną.
Do sieci Inter Cars trafiła nowa generacja akumulatorów serii Exide StrongPRO – Exide HVR. Producenci pojazdów przenieśli lokalizację akumulatora na tylną oś, gdzie występują duże wibracje, mogące w krótkim czasie uszkodzić akumulator lub doprowadzić do jego wybuchu. Rozwiązanie Exide – Carbon BoostTM pozwala na obniżenie rozwarstwienia elektrolitu oraz umożliwia szybsze doładowanie, zapobiega też zasiarczeniu w przypadku eksploatacji akumulatora w stanie niedoładowania.
Element miksujący opracowany przez firmę Varta czy Bosch w liniach EFB optymalizuje zdolność przyjmowania ładunku i wydłuża żywotność poprzez znaczne ograniczenie zjawiska rozwarstwiania elektrolitu. Wykorzystywany jest w tym procesie naturalny ruch pojazdu. Formowane wtryskowo wsporniki i dodatkowe mocowania łączników wytrzymują wymagające warunki na drodze. Bezpieczne i wzmocnione mocowanie zapobiega odrywaniu się płyt i uszkadzaniu połączeń.
Zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną, cykliczne rozładowania oraz normę V4 na drgania i wstrząsy spełnia nowa linia akumulatorów 4MAX serii SVR.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
MKPZ2, 8 stycznia 2018, 15:42 0 0
Naprawdę super ! W sieci "autos" też jest od listopada 2017!
Odpowiedz