KAMAZ-Master ponownie wygrał Rajd Dakar

6 lutego 2018, 14:27

Pojazdy KAMAZ-Master, wyposażone w opony oraz system ContiPressureCheck do monitorowania ciśnienia od Continental, wygrały najtrudniejszy rajd świata w kategorii ciężarówek.

Aby wygrać Rajd Dakar, kierowcy KAMAZ-Master potrzebowali nie tyko umiejętności, ale także odpowiednich rozwiązań, jak opony Continental HCS 14.00 R 20 oraz system monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach ContiPressureCheck.

– Informacje z czujników ContiPressureCheck pozwoliły nam na szybką reakcję w przypadku awarii. Zdarzały się nam sytuacje, w których mimo uszkodzenia opony decydowaliśmy się na dalszą jazdę, ponieważ poziom ciśnienia zebrany przez czujniki ContiPressureCheck był na tyle poprawny, aby kontynuować dalszą jazdę. Monitorowanie każdej opony na bieżąco okazało się dla nas ogromnie pomocne – powiedział Eduard Nikolayev, zwycięzca rajdu Dakar.

Dzięki rozwiązaniom Continental, Eduard Nikołajew i załoga rosyjskiego teamu KAMAZ-Master ukończyli ostatni etap rajdu Dakar 2018 z niemal czterogodzinną przewagą nad konkurencją, natomiast drugi zespół KAMAZ-Master prowadzony przez Airata Mariejewa zajął trzecie miejsce.

– Zwycięstwo KAMAZ-Master to dla nas wielki powód do dumy! Nasze rozwiązania – opony HCS wyposażone w czujniki ContiPressureCheck – pomogły rosyjskiemu zespołowi kontrolować stan opon, a dzięki temu ograniczyć straty podczas radju. Dzięki ContiPressureCheck zarówno zespoły rajdowe, jak i floty transportowe mogą w czasie rzeczywistym kontrolować tak istotne parametry jak ciśnienie i temperatura w oponach swoich pojazdów, a w konsekwencji ograniczyć czas przestojów i wydłużyć czas eksploatacji opon – powiedział Constantin Batsch, wiceprezes działu opon ciężarowych w regionie EMEA.

– Rajd Dakar to był ekstremalny test dla opon ciężarowych, a zwycięstwo rosyjskiego zespołu pokazało, że opony Continental wykazują się trwałością i niezawodnością nawet w bardzo trudnych warunkach – podkreślił Illia Susłow, dyrektor sprzedaży w firmie Continental.

Monitoring ciśnienia i temperatury, dzięki czujnikom ContiPressureCheck zamontowanym wewnątrz opony, zapobiega przedwczesnemu zużyciu opony i zmniejsza ryzyko awarii np. pozwala uniknąć wystrzału opony. Czujniki ContiPressureCheck można zamontować w dowolnej bezdętkowej oponie przeznaczonej do samochodów użytkowych i ciężarowych (≥17,5”). Każdy czujnik posiada własną baterię zapewniającą pracę przez sześć lat lub 600 000 km przebiegu. Sygnały z czujników są przekazywane do centralnej jednostki sterującej w pojeździe, która analizuje oraz interpretuje informacje, a następnie wyświetla je w kabinie kierowcy lub przesyła do podłączonego systemu telematyki.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!