Continental wraca do rolnictwa

Redakcja, 20 marca 2018, 12:56

Continental, producent opon i dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, uzupełnia ofertę o nowe opony przeznaczone do maszyn i pojazdów rolniczych i tym samym ponownie rozpoczyna działania na rynku ogumienia dla rolnictwa oferując produkty pod własną marką.

Continental posiada ponad 70-letnie doświadczenie w produkcji opon rolniczych. Pierwsza opona do ciągników została wyprodukowana już w 1928 roku, natomiast do 2004 roku opony rolnicze produkowano w czeskiej fabryce koncernu w Otrokovicach. W odpowiedzi na zapotrzebowanie gospodarstw rolnych i firm z tego sektora, Continental po kilkunastu latach przerwy powraca do branży rolniczej oferując ogumienie radialne w rozmiarach 24-48 cali do najpopularniejszych ciągników i kombajnów. Opony zostały zaprojektowane z myślą o trudnych warunkach pracy, poprawie wydajności oraz z uwzględnieniem wymagań konkretnych typów urządzeń. Do 2019 roku oferta ma zostać poszerzona do 100 rozmiarów.

– Rolnictwo to bardzo wymagająca branża, dlatego projektując nowe opony naszym celem jest poprawa ich parametrów, takich jak np. trakcja czy przyczepność umożliwiająca przyspieszenie jazdy do przodu, tak aby podnieść produktywność i efektywność pracy maszyn rolniczych – mówi Marcin Cywiński, Regionalny Menedżer Sprzedaży, Continental Opony Polska.

Opony w ciągnikach poddawane są próbom wytrzymałości i trwałości przy każdym uruchomieniu silnika. Na stopkę opony działają ogromne siły najpierw gdy jest ona rozciągnięta na obręczy, a następnie, gdy musi powrócić do swojego pierwotnego kształtu. Dlatego opony do maszyn rolniczych muszą być tak zaprojektowane, aby sprawdzały się w pracy w terenie.

Technologie, które zostały wykorzystane w produkcji opon rolniczych Continental, oferują  zwiększoną wytrzymałość, ale także dzięki stopce wykonanej z jednego kawałka stalowego drutu i obrzeża z twardej gumy pokrywającej całą stopkę, umożliwiają łatwiejsze mocowanie. Dzięki zdolności zachowania oryginalnego kształtu, każda opona Continental porusza się na drodze bardzo płynnie. Opony premium Continental dla rolnictwa powstaną w trzech segmentach opon – Allround, Advanced i Superior.

Nowoczesna fabryka w Lousado

Wszystkie opony rolnicze będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w Lousado
w Portugalii, której wybudowanie kosztowało koncern 63,9 miliona euro. Jest to jedna
z najnowocześniejszych fabryk opon, do której przylega także zakład produkujący ogumienie do samochodów osobowych oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, w którym opony są poddawane testom jakościowym oraz rozwijane są kolejne generacje ogumienia.

Komentarze

Brak komentarzy