Podczas Continental Construction Innovation Day, które odbyły się w połowie kwietnia w Maladze w Hiszpanii, Continental zaprezentował kompleksową ofertę rozwiązań dla pojazdów i maszyn budowlanych.
Wśród nowości znalazły się opony do samochodów ciężarowych Conti CrossTrac, ogumienie terenowe ContiEarth oraz usługi cyfrowe umożliwiające monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach.
W kwietniu 2018 roku Continental rozpoczął produkcję Conti CrossTrac, opon klasy przeznaczonych do najtrudniejszych zastosowań budowlanych, zarówno na drogach utwardzanych, jak i w terenie.
– Prognozowany rozwój branży budowlanej przyczyni się do wzrostu zapotrzebowania na maszyny budowlane, a w rezultacie również na specjalistyczne opony. Nasza nowa seria Conti CrossTrac stanowi uzupełnienie szerokiej oferty opon do zastosowań w trudnych warunkach panujących na placu budowy. Została opracowana w celu zapewnienia bezpiecznej, produktywnej, wydajnej i zrównoważonej logistyki budowlanej – powiedział Constantin Batsch, Vice President Truck Tyres Replacement EMEA.
Błoto, piasek, skały, drogi nieutwardzone – na trudnych nawierzchniach musi radzić sobie ogumienie pojazdów i maszyn budowlanych. Do takich zastosowań Continental opracował serię ContiEarth – opony terenowe (OTR), z których każda ma wzór bieżnika dostosowany do specyficznych potrzeb oraz wymogów ładowarek, wywrotek czy spycharek wykorzystywanych w pracach wydobywczych i budowlanych. Seria ContiEarth obejmuje dwie linie opon: EM-Master i RDT-Master, które są fabrycznie wyposażone w zintegrowane czujniki gotowe do współpracy z systemami monitorowania ciśnienia w oponach ContiPressureCheck i ContiConnect.
Jedną z głównych przyczyn awarii pojazdów budowlanych jest niedopompowanie opon. Rozwiązaniem tego problemu są opracowane przez Continental cyfrowe systemy monitorowania ciśnienia w oponach: ContiPressureCheck dla indywidualnych pojazdów oraz ContiConnect dla flot. Inteligentne czujniki przez cały czas mierzą temperaturę i ciśnienie od wewnątrz opony oraz przekazują dane, które wyświetlane są na pulpicie – na urządzeniu podręcznym, w kabinie kierowcy lub w portalu internetowym dostępnym dla nadzorujących flotę. Ponadto Continental oferuje ContiFleetCheck, czyli system monitorujący oprócz ciśnienia w oponach również głębokość bieżnika, przebieg, a także uszkodzenia ogumienia i stopień zużycia. Dopełnieniem oferty jest system ContiFleetReporting, który zapewnia pełną analizę parametrów użytkowych opon całej floty.
Opony do samochodów ciężarowych Continental, w tym także nowej serii Conti CrossTrac, mają zapewniać efektywność kosztową przez cały okres eksploatacji, a nawet później – dotyczy to w szczególności karkasu. Cykl eksploatacji ContiLifeCycle rozpoczyna się od nowej opony i trwa dłużej dzięki najwyższej klasy rozwiązaniom w zakresie bieżnikowania na zimno i na gorąco – odpowiednio ContiRe i ContiTread – które dają oponom nowe życie przy zachowaniu parametrów użytkowych. Oprócz tego Continental zajmuje się również zarządzaniem karkasami: od kontroli i przechowywania przez zakup oraz transport, do ostatecznej utylizacji, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Komentarze