Volvo Polska na II miejscu w rankingu pracodawców marzeń

Redakcja, 11 maja 2018, 12:27

Firma Volvo Polska uplasowała się na drugim miejscu na liście liderów rankingu pracodawców marzeń, czyli firm, które Polacy postrzegają jako najbardziej atrakcyjne miejsca pracy. Ranking został stworzony na podstawie badania Randstad Employer Brand Research.

Realizowane w 30 krajach świata badanie Randstad Employer Brand Research to najbardziej kompleksowa analiza marek pracodawców i czynników, które wpływają na ich atrakcyjność. W Polsce odbyło się po raz ósmy. W tej edycji badanie objęło 150 największych pracodawców oraz blisko 6 tysięcy respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu), pracujących, poszukujących zatrudnienia i uczących się, w wieku od 18 do 65 lat. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia 2017 roku, a wyniki zostały opublikowane pod koniec kwietnia 2018 roku.

Volvo Polska – reprezentująca branżę motoryzacyjną – została doceniona przez uczestników badania w wieku od 25 do 44 lat, osoby z wykształceniem średnim i wyższym, częściej mężczyzn niż kobiety.

Na ocenę atrakcyjności danego miejsca pracy wpływają liczne czynniki, które są analizowane w badaniu Randstad Employer Brand Research. Są to między innymi takie kwestie, jak stabilność zatrudnienia, zachowanie równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, budowanie przyjaznej atmosfery pracy. Volvo Polska dba o swoich pracowników, zapewniając im stabline zatrudnienie oraz wiele możliwości szkoleń i rozwoju kariery zawodowej. Jednocześnie firma stawia na równowagę między rozwojem zawodowym a życiem osobistym.

Przykładem podejmowanych działań mogą być realizowane przez cały rok programy profilaktyki zdrowotnej, liga sportowa umożliwiająca pracownikom uczestnictwo w wielu dyscyplinach, usytuowane przy firmie tereny zielone z boiskami sportowymi, ścieżkami dla biegaczy i siłownią na powietrzu, a także miejscami do wypoczynku przy grillu. Volvo organizuje też co roku dni sportu i rekreacji dla pracowników i ich rodzin, obejmujące możliwość zwiedzenia miejsca pracy – fabryki autobusów przez rodziny pracowników. Zachowaniu równowagi i dobrej atmosferze pracy służą też prowadzone przez firmę we współpracy z pracownikami działania społeczne, m.in. program wolontariatu pracowniczego oraz inicjatywy podejmowane na rzecz środowiska naturalnego.

– Tegoroczny wynik Badania Randstad Employer Brand Research potwierdza, że nie tylko utrzymujemy od kilku lat stabilną pozycję atrakcyjnego pracodawcy, ale także podejmujemy skuteczne działania pozwalające naszej firmie plasować się na coraz wyższych miejscach w rankingu. W 2014 roku zajęliśmy szóste miejsce, w latach 2015 i 2016 – miejsce czwarte, a od 2017 roku jesteśmy na drugiej pozycji na liście najatrakcyjniejszych pracodawców badania Randstad. To dla nas powód do wielkiej dumy i kolejne potwierdzenie, że Volvo Polska jest atrakcyjnym i dobrym miejscem pracy sprzyjającym rozwojowi i zaangażowaniu pracowników – powiedziała Bożena Michońska – Wiceprezes ds. Personalnych i Centrum Ekspertyz Volvo Polska.

Komentarze

Brak komentarzy