Spółka Opplandstrafikk z Lillehammer złożyła zamówienie na dwa elektryczne autobusy Volvo 7900. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w Lillehammer. Pojazdy zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
Opplandstrafikk, spółka związana z transportem publicznym w Lillehammer w Norwegii, zamówiła dwa elektryczne autobusy od Volvo Buses. Zostaną one dostarczone w drugim kwartale 2019 roku. Ich obsługą zajmie się firma Unibuss. Pojazdy będą testowane przez dwa lata na liniach 2, 3, 4 oraz 5 w Lillehammer. Następnie planowane jest włączenie autobusów do regularnych kursów.
Wprowadzenie autobusów elektrycznych jest częścią planu gminy Oppland na osiągnięcie neutralnego wpływu na klimat do 2025 roku. Pojazdy są sprzedawane wraz z pakietem kompleksowych rozwiązań, a serwis i konserwację autobusów oraz ich akumulatorów w stałej miesięcznej cenie zapewnia Volvo.
Autobusy będą ładowane w zajezdniach z wykorzystaniem 150 kW ładowarek CCS. Ładowarki CCS zostaną dostarczone przez firmę ABB. Elektryczne autobusy Volvo zużywają o około 80% mniej energii niż porównywalne modele z silnikiem diesla.
Volvo 7900 Electric to zaawansowane technologicznie autobusy miejskie, projektowane przez polskich inżynierów pracujących w siedzibie Volvo we Wrocławiu. Opracowują oni pełen zakres rozwiązań dla autobusów elektrycznych, autobusów elektryczno-hybrydowych i hybrydowych. Autobusy Volvo 7900 Electric zamówione przez Lillehammer, zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
Poza Lillehammer w pełni elektryczne autobusy firmy Volvo kupiły również norweskie miasta Drammen oraz Trondheim. Zamówienie obejmujące 25 elektrycznych autobusów Volvo 7900 dla miasta Trondheim, złożone jesienią 2017, było największym zamówieniem na autobusy elektryczne Volvo do tej pory.
Autobusy elektryczne Volvo zostały zakupione także przez miasta w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu i Polsce. Oprócz w pełni elektrycznego modelu Volvo 7900 Electric, oferta Volvo Buses w zakresie zelektryfikowanych pojazdów obejmuje również autobusy hybrydowe oraz elektryczno-hybrydowe (hybryda typu plug-in). Spółka sprzedała na całym świecie w sumie ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów Volvo.
Komentarze