Naczepomania 2018 – pierwsza taka impreza

11 czerwca 2018, 11:10

W Łodzi odbyła się ogólnopolska impreza, poświęcona głównie branży naczep do pojazdów ciężarowych. Jej organizatorzy podkreślają, że było to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce.

Na terenie łódzkiej Atlas Areny spotkały się firmy związane z dystrybucją i produkcją naczep oraz części do nich. Nie zabrakło oczywiście również firm świadczących usługi transportowe oraz osób zawodowo lub prywatnie zainteresowanych rynkiem transportowym.

Organizatorem wydarzenia była łódzka firma PTM Polska Sp. z o.o., dystrybutor naczep marek premium, takich jak Stas, Hüffermann, FGM, The BMI Group, Cubas Segre, Orthaus i Moeyersons. Nie była to jednak impreza poświęcona wyłącznie ofercie jednej firmy, zaproszenie do udziału otrzymali także inni rynkowi gracze. Celem organizatora było stworzenie imprezy integrującej całe środowisko naczepowe, bez wyjątków.

Czy to się udało? Wszystko idzie w dobrym kierunku. Warto zaznaczyć, że Naczepomania odbyła się dopiero po raz drugi. Pierwsza edycja, która odbyła się w Zawierciu, miała raczej charakter lokalny i była niewielkim branżowym spotkaniem. W drugiej edycji widać było już znaczny progres, zarówno pod względem organizacyjnym, jak i liczby oraz oferty wystawców.

Naczepomania obrała sobie konkretny cel i trzeba przyznać, że realizuje go. Jest jedyną imprezą tak silnie skoncentrowaną wokół naczep, na której zapoznać można się nie tylko ze standardowymi modelami, ale także naczepami specjalistycznymi, zaprojektowanymi dla konkretnej gałęzi przemysłu.

Na terenie wystawy można było zobaczyć m.in. naczepy z ruchomą podłogą, budowlane, dostosowane do szczególnych ładunków (np. dla złomowisk) czy służące do przewozu zwierząt.

Nie zabrakło także zestawów na co dzień pracujących na drogach, których właściciele dali kierowcom wolne specjalnie, by mogli reprezentować firmę na imprezie. Ozdobami wydarzenia były tuningowane ciężarówki, które najczęściej możemy oglądać tylko na zlotach. Co ciekawe, podobne wydarzenia zazwyczaj nie są organizowane w centrum Polski, stąd pojazdy mogły być szczególną atrakcją dla fanów ciężarówek z Łodzi.

Oddzielna strefa imprezy przeznaczona była dla producentów części i akcesoriów do naczep. Swoje stoiska zaprezentowali m.in. producenci felg, oświetlenia, czujników, zabezpieczeń i innych akcesoriów. Tematem wydarzenia było hasło “Bezpieczna naczepa”, w związku z tym ekspozycja zawierała wiele rozwiązań z szeroko pojętego pakietu bezpieczeństwa. Nowością, wprowadzaną przez coraz większą grupę producentów, są urządzenia wykorzystujące telematykę do monitorowania parametrów naczepy w czasie rzeczywistym. Pokazywano także m.in. nowoczesne czujniki i kamery cofania. Osoby zainteresowane zakupem naczep mogły na miejscu konsultować się z firmami świadczącymi usługi kredytowe lub leasingowe.

Imprezę poprowadził znany dziennikarz telewizyjny, znany głównie jako komentator zawodów Formuły 1 – Andrzej Borowczyk. Główną atrakcją pierwszego dnia imprezy był występ Kabaretu Młodych Panów. Oprócz tego zwiedzających zabawiali lokalni, łódzcy DJe. Podczas imprezy odbyło się głosowanie na Trailer of Naczepomania 2018 – tytuł ten  otrzymała firma Pezzaioli – producent naczep do transportu żywych zwierząt.

Od lewej na scenie: Tomasz Bartoszewicz – prezes PT&M oraz Andrzej Borowczyk.

Sądząc po wypowiedziach organizatorów oraz wystawców, Naczepomania jest dopiero na początku swojej drogi. Impreza ma przed sobą perspektywę rozwoju, wspieraną przez bardzo dobrą koniunkturę na rynku naczep. Czym zaskoczy nas trzecia edycja? Dowiemy się prawdopodobnie za rok.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Kaka, 12 czerwca 2018, 9:02 2 -3

Wszystko super tylko odwiedzających „targi” mniej niż 0!
Totalne nieporozumienie. Nigdy więcej nie damy się wkręcić w sponsorke tej masowej imprezy.

Odpowiedz

Naczepomania, 12 czerwca 2018, 18:35 2 -1

Przedstaw sie Kaka

Odpowiedz

Trucker, 13 czerwca 2018, 11:10 2 -1

Głupoty gadasz. Wpadłem tam na godzinę przed 18 i z tego co widziałem to raczej w każdym namiocie były osoby zainteresowane ekspozycją wystawców. Dla mnie impreza całkiem fajna, tym bardziej, że to dopiero pierwsza edycja w Łodzi. Fajnie, żeby była kolejna o frekwencję bym sie nie bał zarówno po stronie wystawców jak i odwiedzających. Moze z twoje stoisko również odwiedziłem? Z jakiej jesteś firmy?

Odpowiedz

uczestnik czwartkowy, 12 czerwca 2018, 9:19 2 0

Nie bylo czolowych producentow naczep plandekowych, nie bylo Wieltona, nie bylo Schmitza, a to nas najbardziej akurat interesowalo. Do tego za karkowe wielkosci polowy dloni trzebabylo zaplacic 15 zyli, pomijajac mikro-żurek. Za rok nie pojedziemy.

PS. Ale hostessy byly fajne!

Odpowiedz

BENY, 12 czerwca 2018, 17:38 3 -1

Super impreza, fajny plac ATLAS ARENY dużo ciekawych pojazdów, udany piknik branżowy, doskonała atmosfera !!! Kto nie był niech żałuje.

Odpowiedz

Margherita, 12 czerwca 2018, 19:48 3 -1

Super impreza!a że ludzi było mało?gdzie?u nas na stoisku multum!za rok jak nas zaproszą to namiot 3xwiekszy żeby wszystkich pomieścić! dziękujemy jeszcze raz Firmie PTM za możliwość brania udziału w Naczepomania !oraz wszystkim którzy na nas głosowali.Firma Pezzaioli.Pozdrawiamy

Odpowiedz

PTM Polska, 13 czerwca 2018, 8:28 2 0

Dziekujemy bardzo! Super relacja z imprezy. Wszystkie cele zostaly osiagniete, branza wie juz o nowej imprezie naczepowej, wiele typow specjalistycznych naczep zjechalo do Atlas Areny. Byly rowniez naczepy plandekowe Krone i Orthaus. Najwazniejsze jest Bezpieczenstwo i sprawnosci techniczna pojazdow, taki byl motyw tegorocznej edycji. Nas odwiedzilo ponad 80 firm w sumie posiadaczy ponad 2500 ciezarowek, fakt tlumow z miasta piekarzy i aptekarzy nie bylo bo nie taki byl cel. Wiele zapytan od piatku dociera o mozliwosc wziecis udzialu za rok. Pewnie liderzy sprzedazy naczep standardowych tez z czasem uznaja, ze naczepowa brac powinna miec jedna wspolna impreze dla klientow w przystepnym miejscu i kosztach. ?

Odpowiedz