Udostępniając Volvo Connect, nowy portal skupiający cyfrowe usługi i funkcje w ramach jednolitego interfejsu, Volvo Trucks ułatwia swoim klientom wykorzystanie cyfryzacji i komunikacji.
Właściciele samochodów ciężarowych i przewoźnicy coraz szerzej wykorzystują systemy telematyczne i usługi cyfrowe w celu zwiększania swojej wydajności i opłacalności, z czym jednak wiąże się niedogodność w postaci konieczności posługiwania się większą liczbą różnorodnych systemów i interfejsów. Dzięki wprowadzeniu Volvo Connect, zestaw usług elektronicznych i zdalnych zostanie zgrupowany w jednym portalu, który zostanie uruchomiony we wrześniu 2018 r. Będzie regularnie rozwijany i aktualizowany w nadchodzących latach.
– Volvo Connect zapewnia dostęp do istotnych usług i informacji, potrzebnych w codziennej pracy, grupując je w jednym miejscu – Carina Holm, menedżer projektu ds. Volvo Connect. – Poza zarządzaniem flotą i planowaniem obsługi technicznej, wspieranych będzie wiele innych aspektów działalności transportowej, w tym dotyczących administracji i przestrzegania przepisów prawa. Volvo Connect będzie także platformą sprzedaży, umożliwiającą zamawianie i aktywację dodatkowych usług. Użytkownicy zyskają możliwość dostosowania interfejsu do własnych potrzeb, tak aby najważniejsze dla nich informacje i usługi były szybko i łatwo dostępne.
Wraz z Volvo Connect, Volvo Trucks wprowadza Data Access (Dostęp do Danych), nową usługę umożliwiającą przechowywanie danych pojazdu i dostęp do nich za pośrednictwem chmury, w oparciu o protokół rFMS (Remote FMS). Dzięki temu możliwa jest integracja tych danych z systemami administracyjnymi klienta i wykorzystywanie ich w celu zarządzania flotą bez względu na markę i model pojazdu.
W grupie pozostałych wdrażanych usług cyfrowych znajduje się m.in. Dynafleet Safety Service (Raport Bezpieczeństwa Dynafleet) – usługa ułatwiająca klientowi monitorowanie stylu jazdy kierowców i działania aktywnych systemów bezpieczeństwa – oraz Vehicle Status (Stan Pojazdu) – usługa nadzorująca kluczowe podzespoły pojazdu w celu łatwiejszej identyfikacji potencjalnych usterek, które mogą wymagać naprawy natychmiastowej lub podczas następnej obsługi technicznej.
– Na początek Volvo Connect obejmie te trzy usługi oraz dodatkowo Dynafleet i Kalendarz Serwisowy – dodaje Carina Holm. – Z czasem oferta zostanie rozszerzona. Klienci będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy informacji, funkcji i usług pomocnych w optymalizowaniu różnych aspektów ich działalności, pochodzących zarówno do nas, jak i dostawców zewnętrznych.
Volvo Connect jest wprowadzany na rynek w czasie, gdy cyfryzacja zmienia sposób pracy i życia ludzi. Dotyczy to również branży transportowej.
– Nowe platformy programowe, np. w obszarach współużytkowania pojazdów czy planowania podróży, kreują nowe modele biznesowe i zachowania konsumenckie – mówi Karin Falk, wiceprezes ds. usług i cech użytkowych. – We współczesnej branży transportowej ciągle istnieje duży potencjał w zakresie zwiększenia przejrzystości, efektywności i wydajności. Połączenie komunikacji z analizą danych otwiera nowe możliwości wspierania naszych klientów.
Biorąc pod uwagą szybkie tempo zmian, portal Volvo Connect został pomyślany jako rozwiązanie długofalowe. W miarę udostępniania kolejnych funkcji i informacji oraz opracowywania nowych cyfrowych usług, zarówno przez Volvo Trucks, partnerów branżowych, jak i zewnętrznych dostawców oprogramowania.
Komentarze