Ciężkie warunki pracy oraz rodzaj przewożonego towaru wymagają od transportu solidnych rozwiązań. Naczepa do przewozu złomu nigdy nie będzie lekka jak piórko. Feber prezentuje jednak sposoby, aby nieco „odchudzić” zamawiane pojazdy i osiągnąć kompromis pomiędzy wagą a kubaturą, zachowując wytrzymałość konstrukcji.
Przykładem „zbijania wagi” jest naczepa „Złomiarka” o pojemności 48 m3, która może zostać wyposażona w stalową podłogę o grubości 4 mm (a nie 5 mm, jak to jest w standardzie), alufelgi, aluminiowe zbiorniki powietrza, najlżejsze opony w swojej klasie, stalową ramę Strenx 700 czy zrzutowe nogi podporowe ze stali w ocynku ogniowym. W ten sposób osiąga wagę wynoszącą około 7290 kg.
Takie „odchudzanie” nie jest jednak zarezerwowane wyłącznie dla „złomiarek”. Można je również zastosować w naczepach-wywrotkach ze skrzynią aluminiową i uzyskać wersję „extra light”. Konfigurując nowy pojazd, do wyboru jest szereg opcji, które decydują o wadze pojazdu. Są to między innymi:
- aluminiowa rama pojazdu – w zależności od długości ramy pozwala ona zaoszczędzić 350-400 kg w stosunku do ramy stalowej;
- felgi aluminiowe – pozwalają zaoszczędzić 110-120 kg;
- aluminiowe zbiorniki powietrza – oszczędność 25 kg;
- aluminiowe nogi podporowe – oszczędność 47 kg.
Lekkie rozwiązania to inwestycja, która pozwala zwiększyć ładowność pojazdu i sprawia, że sprawdzają się one na dłuższych trasach. Jak wiadomo, każdy dodatkowo przewieziony kilogram przyspiesza zwrot takiej inwestycji, a już po jej zwrocie, daje użytkownikowi większy zysk na każdym ładunku.
„Złomiarki” firmy Feber są rozpoznawalne na rynkach Europy Zachodniej przede wszystkim dzięki mocnej konstrukcji. Dodając do tego stosunkowo niską masę własną oraz poziom cenowy, dla coraz większej liczby klientów stanowią one alternatywę dla pojazdów z tego segmentu oferowanych przez europejskich producentów.
– Dzięki zastosowaniu komponentów w lekkim wydaniu, Feber jest w stanie zaoferować jeden z najlżejszych pojazdów do transportu złomu na rynku. Oczywiście, odchudzanie pojazdu poprzez zastosowanie ramy aluminiowej czy cieńszych blach musi być przez klienta dobrze przemyślane, ponieważ zawęża ono spektrum materiałów, które możemy przewozić oraz może skrócić żywotność pojazdu przy niewłaściwym użytkowaniu. Niezależnie od oczekiwań i potrzeb klienta, Feber jest jednak w stanie je spełnić – Michał Presia, kierownik działu eksportu.
Komentarze