Wrocławska fabryka Volvo dostarczy 30 w pełni elektrycznych autobusów miejskich do Göteborga w Szwecji. To największe jak dotąd zamówienie na tego typu pojazdy.
Zamawiającym jest GS Buss – spółka zależna Göteborgs Spårvägar i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik. Autobusy będą kursować na linii nr 60 w Göteborgu od jesieni przyszłego roku.
Wszystkie autobusy zamówione przez GS Buss są zaprojektowane przez polskich inżynierów pracujących we wrocławskiej fabryce Volvo, tutaj też zostaną wyprodukowane i stąd pojadą do Göteborga.
Västtrafik, operator transportu publicznego w Goeteborgu, ma ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obejmują one m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 80% do 2020 r., zwiększenie do 95% odsetka pojazdów komunikacji miejskiej wykorzystujących energię odnawialną oraz zmniejszenie hałasu generowanego przez ruch uliczny. W Göteborgu już dziś kursuje ponad 60 hybrydowych autobusów marki Volvo, a po zakończeniu dostaw jesienią przyszłego roku będzie ich niemal 100.
Zakup 30 w pełni elektrycznych autobusów Volvo przez GS Buss – jednego z operatorów transportu publicznego w Göteborgu to jak dotąd największe pojedyncze zamówienie, jakie firma Volvo otrzymała na ten model autobusu. Nowe autobusy będą kursować na linii 60 pomiędzy Redbergsplatsen i Masthugget, a także na liniach 59 i 62. Będą one wyposażone w akumulatory o pojemności 200 kWh, ładowane na końcowych przystankach linii oraz w zajezdni. Infrastrukturę do ładowania akumulatorów zapewni firma GS Buss. Autobusy zostaną dostarczone w III kwartale 2019 roku.
Linia autobusowa nr 60, obsługiwana przez firmę Västtrafik, jest jedną z najbardziej zatłoczonych tras w Göteborgu. W 2017 roku odbyło się na niej ponad 6,2 miliona kursów, a kolejne 0,7 miliona kursów na trasach 59 i 62.
– Jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić więcej autobusów elektrycznych na ulice rodzinnego miasta firmy Volvo. Wiemy, że autobusy elektryczne kursujące na linii 55 są wysoko cenione przez pasażerów, kierowców i mieszkańców. Już wkrótce więcej osób będzie mogło podróżować po najczęściej uczęszczanych trasach autobusowych w Göteborgu pojazdami, które nie wytwarzają hałasu i nie emitują spalin. Autobusy elektryczne stwarzają też zupełnie nowe możliwości w zakresie planowania urbanistycznego, ponieważ możliwe jest większe przybliżenie transportu publicznego do ludzi i ulokowanie przystanków nawet wewnątrz budynków – powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
Komentarze