Podczas Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze Continental pokaże, w jaki sposób sektor transportu drogowego wkracza w erę nowych technologii, które ratują życie.
Firma zaprezentuje m.in. kolejną generację systemu wspomagania skrętu w prawo przeznaczonego dla samochodów ciężarowych. Producent przewiduje, że w ciągu najbliższych kilku lat systemy wspomagania kierowcy staną się jeszcze bardziej skuteczne dzięki zastosowaniu dodatkowych kamer, a w dalszej perspektywie nawet sztucznej inteligencji.
Trwają intensywne prace nad nowymi generacjami systemów Continental dla samochodów użytkowych. Obecnie firma oferuje radarowy system wspomagania skrętu w prawo, który jest montowany seryjnie, jako element oryginalnego wyposażenia nowych pojazdów ciężarowych. Następnym krokiem będzie doposażenie systemu w kamery, które będą uzupełnieniem technologii wykorzystującej fale radiowe do lokalizacji obiektów znajdujących się w pobliżu pojazdu.
Dlaczego jest to takie ważne? Szczególnie w czasie jazdy w mieście podczas wykonywania manewru skrętu w prawo istnieje ryzyko potrącenia pieszych lub rowerzystów. Pomimo że producenci i użytkownicy ciężarówek nie mają jeszcze obowiązku instalowania specjalnych systemów wspomagających kierowcę podczas wykonywania tego manewru, to cieszą się one coraz większą popularnością. Aktywność Continental w zakresie doskonalenia asystenta wspomagania skrętu w prawo ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy poprzez przekazywanie kierowcy precyzyjnych ostrzeżeń o przeszkodach. Nowe technologie nie tylko ułatwiają więc prowadzenie pojazdów, ale też ratują życie, ponieważ pomagają zapobiec wielu wypadkom.
Trzy generacje bezpieczeństwa
Nowoczesne systemy, takie jak te, które już teraz Continental oferuje dla samochodów ciężarowych, ostrzegają kierowcę o pojawieniu się pieszego lub rowerzysty w martwym polu. Asystent skrętu w prawo za pomocą radaru ustala położenie innych uczestników ruchu drogowego i oblicza czas do wystąpienia ewentualnej kolizji. Kolejna generacja systemu będzie jeszcze bardziej skuteczna za sprawą kamer. Ich zastosowanie pozwoli dokładniej rozróżniać sytuacje niebezpieczne od tych niestwarzających zagrożenia.
Narzędzie przygotowywane przez Continental będzie w stanie prawidłowo zinterpretować nawet złożone, czy nieprzewidywalne sytuacje na drodze i ostrzec kierowcę. Przyszłość stanowi inteligentny system rozpoznawania gestów, który umożliwi wdrożenie automatycznego hamowania awaryjnego. Wykorzystanie uczenia maszynowego, sztucznej sieci neuronowej i techniki obrazowania pozwoli wykryć zbliżającego się rowerzystę o wiele wcześniej, niż jest to możliwe obecnie. Sztuczna inteligencja rozpozna też, w którym kierunku porusza się pieszy lub rowerzysta.
Podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA, które odbędą się w dniach 20-27 września w Hanowerze, Continental pokaże, że korzystanie z rozwiązań cyfrowego świata może stwarzać realne możliwości, w tym poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia efektywności transportu. Skupiając się na wyzwaniach stojących przed transportem miejskim, flotami i transportem dalekobieżnym firma zaprezentuje wachlarz cyfrowych rozwiązań dla pojazdów użytkowych. Do dyspozycji zwiedzających będzie innowacyjna ciężarówka Continental wyposażona w obie generacje asystenta wspomagania skrętu w prawo. To okazja do tego, aby zobaczyć system rozpoznający gesty, który już za kilka lat wejdzie do sprzedaży.
Najnowsze produkty i rozwiązania Continental dla transportu drogowego można będzie zobaczyć podczas 67. Targów Pojazdów Użytkowych IAA w dniach 20-27 września w Hanowerze (hala 17, stoisko B11/A06).
Komentarze