LINK rozpoczyna testy IVECO Stralis NATURAL POWER 460

25 września 2018, 15:37

Redukcja wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne oraz optymalizacja kosztów transportu to główne cele firmy LINK w rozpoczynającym się teście ekologicznego ciągnika siodłowego Iveco Stralis NP460 w wersji LOW TRACTOR.

Firma LINK będzie testować pojazd przez okres 3 tygodni na wyznaczonych trasach międzynarodowych. Jest to okazja, aby porównać parametry względem pojazdów napędzanych olejem napędowym. Samochód IVECO Stralis Natural Power 460 LOW TRACTOR wyposażony jest w narzędzia telematyczne, które zostaną poddane analizie po zakończeniu testów. Dodatkowo kierowcy będą mieli okazję sprawdzić komfort jazdy oraz nauczyć się poruszać pojazdem z napędem LNG.

Dzięki napędowi gazowemu o mocy 460 KM i momencie obrotowym 2.000 Nm  auto posiada analogiczną dynamikę jak pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi. Stralis NP460 wyposażony jest we wszystkie systemy wspierające kierowcę jak jego odpowiedniki napędzane olejem napędowym. Posiada m.in. zintegrowany system wspomagania jazdy HI-CRUISE. System zawierający między innymi funkcję przewidującego tempomatu, który na bazie map ukształtowania terenu, masy zestawu, prędkości pojazdu dobiera parametry pracy układu napędowego. W połączeniu z układem telematyki system monitoruje pracę kierowców i pomaga menedżerom floty w uzyskaniu oszczędności paliwa.

Pojazd wyposażony jest w dwa zbiorniki LNG magazynujące łącznie ponad 390 kilogramów gazu. Taki zapas pozwala pokonać około 1.200 kilometrów na jednym tankowaniu. Komfort pracy kierowcy wynika m.in. z zastosowania najnowszej 12-biegowej zautomatyzowanej skrzyni oraz wysokiej kabiny typu AS. Dodatkowo gazowy układ napędowy jest znacznie cichszy od napędów dieslowskich.

– Dbanie o aspekt ekologiczny oraz środowisko naturalne na stałe wpisane jest w funkcjonowanie  firmy LINK. Nasza firma stale sprawdza najnowsze możliwości oraz technologie pojawiąjące się  w segmencie samochodów ciężarkowych. Średni wiek pojazdów w naszej flocie to zaledwie 1,5 roku, co powoduje, że flota LINK składa się wyłącznie z ciągników siodłowych z silnikiem wysokoprężnym spełniających normy Euro 6, których emisja jest znacznie niższa w stosunku do poprzednich modeli samochodów ciężarowych. Niemniej jednak stale badamy najnowsze rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc ograniczyć wpływ transportu drogowego na środowisko. W związku z tym zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie kilkutygodniowego testu pojazdu Iveco Stralis NATURAL POWER 460 w wersji Low Tractor napędzanego ciekłym gazem ziemnym (LNG) po naszych stałych europejskich trasach. Zawsze szukamy rozwiązań zwiększających efektywność naszych usług, komfort pracy naszych kierowców oraz ograniczających skutki ekologiczne naszych działań. Jest to również wpisane w strategię działania całej grupy Waberer’s, której jesteśmy członkiem – powiedział Paweł Moder, Dyrektor Generalny, Członek Zarządu LINK Sp. z o.o.

– Firma LINK zaufała nam i od wielu lat użytkuje pojazdy IVECO. Cieszy nas fakt, że również w kwestiach zmniejszenia wpływu transportu drogowego na środowisko naturalne jesteśmy w stanie wesprzeć firmę LINK naszymi pojazdami zasilanymi gazem ziemnym. Oferowane przez IVECO rozwiązania są innowacyjne i dostosowane do potrzeb nowoczesnego łańcucha dostaw. Jesteśmy liderem w tej dziedzinie, rozwijając technologię gazu ziemnego od ponad dwóch dekad. Warto wspomnieć, że IVECO oferuje napędy gazowe w całej palecie swoich produktów, począwszy od lekkich pojazdów dostawczych z DMC od 3,5t do 7,2t oraz w lekkich pojazdach ciężarowych do dystrybucji lokalnej w segmencie wagowym od 7,2t do 16t. Nasza strategia związana z gazem ziemnym ma na celu spełnienie dwóch podstawowych oczekiwań płynących od naszych klientów oraz społeczeństwa. Pierwsze to optymalizacja kosztów transportu poprzez wdrażanie rozwiązań, które pozwolą realizować zadania transportowe w sposób jeszcze bardziej ekonomiczny. Stralis NP460 jest tego najlepszym przykładem, oferuje zużycie paliwa niższe nawet o 15% w porównaniu z podobnymi samochodami ciężarowymi z silnikami Diesla, niższą cenę gazu w porównaniu do oleju napędowego, bezobsługowy układ oczyszczania spalin niewymagający stosowania AdBlue® oraz okresy między przeglądami wydłużone do 90 000 km. Jeszcze ważniejszy jest aspekt związany z wpływem transportu drogowego na środowisko naturalne. Stosując gaz ziemny, uzyskujemy poprawę jakości powietrza: ograniczenie emisji tlenków azotu o 60% i cząstek stałych o 99%, ograniczenie emisji CO2 o 95% w przypadku stosowania biometanu, mniejszą emisję hałasu, poniżej 71 dB w teście wg normy PIEK. Stralis NP460 dowiódł już w niejednym teście, że jest pojazdem stanowiącym realną i innowacyjną alternatywę do konwencjonalnych pojazdów ciężarowych – powiedział Daniel Wolszczak, Dyrektor Generalny Iveco Poland.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!