Walker, marka układów kontroli emisji firmy Tenneco, przedstawia pierwszy zamienny system SCR dla europejskiego rynku części zamiennych. Nowy system selektywnej katalitycznej redukcji emisji będzie wkrótce dostępny dla samochodów dostawczych Ford Transit.
Tenneco ogłosił, że będzie oferować pierwszy zamienny system selektywnej katalitycznej redukcji emisji (SCR) dla europejskiego rynku części zamiennych. Ten nowy system, zaprojektowany dla samochodów dostawczych 2016 Ford Transit i oferowany pod należącą do firmy globalną marką układów kontroli emisji Walker, został zaprezentowany na odbywających się w tym tygodniu we Frankfurcie targach Automechanika.
Technologia SCR stosowana jest w celu zmniejszenia szkodliwych emisji generowanych przez fabryki, statki, pociągi, samochody i inne źródła. Przez lata, producenci pojazdów nawiązali współpracę z dostawcami układów kontroli emisji – w tym z Tenneco – w celu opracowania strategii dla ograniczania emisji tlenków azotu (NOx) generowanych przez pojazdy z silnikiem Diesla. Systemy SCR firmy Tenneco instalowane w lekkich pojazdach począwszy od 2010 roku okazały się skuteczne w przekształcaniu ponad 95 procent gazowych NOx w parę wodną i cząsteczkowy azot.
– Firma Tenneco jest pionierem i dostawcą wielu technologii kontroli emisji, włącznie z SCR, używanych przez producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) – mówi Maurits Binnendijk, wiceprezes i dyrektor generalny ds. europejskiego rynku części zamiennych Tenneco. – Wprowadzenie systemu Walker SCR na rynek części zamiennych było dla nas naturalnym następnym krokiem w kontynuacji rozszerzania naszego udziału rynkowego i w dostosowywaniu się do zmieniających się globalnych wymogów dotyczących emisji.
Nowoczesne systemy SCR produkowane przez Tenneco składają się z kliku komponentów włącznie ze zbiornikiem addytywu zawierającym płyn redukcyjny, układem wtrysku addytywu wprowadzającym ten płyn do układu wydechowego, pierścieniem mieszającym czynnik redukcyjny ze spalinami, katalizatorem SCR, w którym zachodzą reakcje chemiczne i elektronicznym układem kontroli współpracującym z wieloma czujnikami w celu zapewnienia prawidłowego działania. Ilość czynnika redukcyjnego dodanego do systemu jest równa 5 do 7 procentom zużycia paliwa.
W dodatku Tenneco wspiera również profesjonalny personel warsztatów kompleksowymi szkoleniami i informacjami o diagnostyce pojazdów pomagającymi im zdiagnozować i naprawić problemy z układami kontroli jazdy, zawieszenia i kontroli emisji. Usługi te ujęte są w nowej platformie eLearning firmy Tenneco oferującej sieciowe szkolenia i informacje techniczne dla dystrybutorów, pracowników i instalatorów. Inne świadczenia w tym zakresie obejmują inicjatywę „B-Connected” oferującą bezpłatny, całodobowy i całotygodniowy (24/7) dostęp do Zaawansowanego Cyfrowego Systemu Informacji dla Techników (TADIS) z jego biblioteką video, modułami eLearning, arkuszami specyfikacyjnymi, poradami diagnostycznymi, instrukcjami montażowymi.
Aby uzyskać dostęp do TADIS i innych zasobów należy odwiedzić stronę www.training.tenneco.com lub link do B-Connected pod adresem www.monroe.com. Niezależni specjaliści w zakresie rynku części zamiennych mają również dostęp do materiałów reklamowych i promocyjnych dla punktów sprzedaży oraz do katalogów produktów, które można znaleźć online pod adresem www.monroecatalogue.eu i www.walkercatalogue.eu.
Komentarze