Goodyear zaprezentował na Targach Pojazdów Użytkowych IAA 2018 wydajne paliwowo opony w ofercie – FUELMAX PERFORMANCE. Nowe ogumienie, będące pierwszym produktem ciężarowym Goodyear z pełną mieszanką krzemionkową, uzyskało kategorię A na unijnej etykiecie w zakresie wydajności paliwowej i spełnia wymogi opony zimowej, co potwierdza oznaczenie 3PMSF.
Dzięki tym oponom długodystansowe floty mogą optymalizować oszczędności paliwowe, a producenci pojazdów ciężarowych spełniać coraz bardziej ambitne unijne cele w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla.
Ponadto swoją premierę miały dwie nowe aplikacje dedykowane na telefon komórkowy, będące częścią systemu Goodyear Proactive Solutions, które oferują korzyści menedżerom flot i kierowcom. Jednoczesne zastosowanie Goodyear Proactive Solutions i opon FUELMAX PERFORMANCE jest niezbędne dla optymalizacji osiągów i dalszego obniżania całkowitych kosztów użytkowania oraz emisji.
Nowe opony spełniają wymagania propozycji przepisów UE w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez pojazdy ciężkie o 15% do 2025 roku i 30% do roku 2030.
– Opony są kluczowym elementem zrównoważonego transportu i jednym z najważniejszych czynników wpływających na osiągi pojazdu. Nowe opony Goodyear FUELMAX PERFORMANCE dowodzą, że rozumiemy wyzwania i możliwości wynikające z nowych uregulowań środowiskowych. Ponadto podkreślamy nasze dążenie do wspierania producentów OEM i flot w osiąganiu tych celów i redukowaniu kosztów – powiedział David Anckaert, Vice President Goodyear Commercial Tires Europe. – Opony są tylko częścią szerszego zestawu rozwiązań. Kluczem do pełnego wykorzystania potencjału opon oraz maksymalizacji zysków i ograniczenia emisji jest system Goodyear Proactive Solutions i inne usługi związane z kompleksową obsługą ogumienia.
Zadaniem opon FUELMAX PERFORMANCE jest maksymalizacja oszczędności paliwa, osiągana poprzez odporność na nagrzewanie i niskie opory toczenia. Ogumienie to zostało opracowane z myślą o przewozach długodystansowych. Produkt uzyskał kategorię A w zakresie wydajności paliwowej na unijnej etykiecie, kategorię B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, poziom hałasu zewnętrznego odpowiadający symbolowi jednej fali, oraz oznaczenie 3PMSF, świadczące o spełnieniu wymogów stawianych oponom zimowym. Co ważne, to pierwsze opony ciężarowe Goodyear z bieżnikiem wykonanym w technologii pełnej mieszanki krzemionkowej, która jest kluczowym elementem obniżającym zużycie paliwa i poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni. Konstrukcja opony zapewnia regularny rozkład ciśnienia w obszarze styku z drogą, co przekłada się na równomierne zużycie i przebiegi w każdych warunkach występujących podczas długodystansowych przewozów.
W skład linii Goodyear FUELMAX PERFORMANCE wchodzą dwie opony FUELMAX S PERFORMANCE na oś kierowaną oraz opona FUELMAX D PERFORMANCE na oś napędową. Połączenie opon na oś kierowaną i napędową FUELMAX PERFORMANCE z prezentowanymi wcześniej oponami Goodyear FUELMAX T dla naczep – również klasy A pod względem wydajności paliwowej na etykiecie – umożliwia obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji CO2.
Długodystansowa flota 100 pojazdów ciężarowych wykorzystująca nowe produkty Goodyear może oszczędzić nawet 214 tys. litrów oleju napędowego rocznie i zmniejszyć emisje CO2 o 557 tys. kg, co oznacza oszczędność do 290 tys. euro na kosztach paliwa.
Wspólną cechą tej linii produktowej jest identyfikator RFID wbudowany w każdą oponę, umożliwiający rozpoznanie przy pomocy zewnętrznego urządzenia połączonego z systemem zarządzania oponami.
Opony na oś kierowaną FUELMAX S PERFORMANCE oferowane są w rozmiarach 315/70R22.5 i 385/55R22.5. Opony w rozmiarze 315/70R22.5 mają pięć żeber, a wersja 385/55R22.5 sześć. Oba warianty wyróżniają się bieżnikiem, który optymalizuje usuwanie wody i zapewnia równomierne zużycie. Opona zachowuje parametry hamowania na mokrej nawierzchni nawet po dłuższym okresie eksploatacji.
Ogumienie na oś napędową FUELMAX D PERFORMANCE dostępne jest w rozmiarze 315/70R22.5 i jest wzbogacone w technologię bieżnikową IntelliMax Groove. Rozwiązanie to wspomaga trakcję i samooczyszczanie opony. Nowe rowki pojawiają się przy 60-procentowym zużyciu bieżnika by zapewnić trakcję, długie przebiegi i niskie opory toczenia przez cały okres eksploatacji. Szesnaście okien pomiarowych zapewnia pełną widoczność bieżnika w każdej pozycji.
Zarządzanie oponami – nowości
Targi IAA to dobra okazja dla amerykańskiego koncernu do zaprezentowania nowych rozwiązań dostępnych w ramach Goodyear Proactive Solutions – kompletnych rozwiązań informatycznych, w skład których wchodzi zaawansowany system telematyczny oraz opatentowana technologia analityki predykcyjnej.
Obecnie na Goodyear Proactive Solutions składa się Goodyear TPMS (system pomiaru ciśnienia w oponie) i czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader.
Aplikacje mobilne i czytnik najazdowy Goodyear Drive-Over-Reader
Najnowsze innowacje w zestawie narzędzi Goodyear Proactive Solutions to dwie niedawno wprowadzone aplikacje mobilne – jedna dedykowana menedżerom flot, druga kierowcom. Aplikacje umożliwiają dostęp do ciągle uaktualnianych w systemie Goodyear Proactive Solutions danych o parametrach opon. Aplikacja zapewnia menedżerowi przegląd floty i raporty dotyczące statusu każdej opony w każdym pojeździe, a kierowcy bieżący wgląd w parametry pracującego ogumienia. W razie wykrycia potencjalnych problemów system generuje ostrzeżenia.
Goodyear Proactive Solutions zapewnia precyzyjne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym, co ułatwia ograniczenie emisji dwutlenku węgla, minimalizację przestojów i wydłużenie okresu eksploatacji oraz potencjału bieżnikowania opon.
Pojazd ciężarowy jeżdżący na oponach z właściwym poziomem ciśnienia może zaoszczędzić nawet 694 euro rocznie w porównaniu z ciężarówką wyposażoną w ogumienie, którego ciśnienie jest o 1,5 bara poniżej normy. Prawidłowe ciśnienie umożliwia oszczędność nawet do 510 litrów paliwa i zmniejszenie emisji CO2 o 1330 kg.
Więcej informacji na temat Goodyear FUELMAX PERFORMANCE i Goodyear Proactive Solutions można znaleźć w dokumentach „Najważniejsze fakty o produktach”.
Komentarze