Trolejbusy Solaris będą jeździć w Kownie

, 8 października 2018, 14:54

Z początkiem października przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali z przewoźnikiem UAB Kauno Autobusai z Kowna umowę na dostawę aż 85 sztuk nowoczesnych trolejbusów Solaris Trollino 12. Zgodnie z jej założeniami, dostawy bezemisyjnych pojazdów z Bolechowa zrealizowane będą w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy.

Zamówienie złożone przez litewskiego przewoźnika, zakładające dostawę 85 Solarisów Trollino 12, warte jest blisko 30 milionów EUR. Niedawno Solaris, oprócz kontraktu trolejbusowego w Kownie, podpisał umowy na dostawę do 50 przegubowych trolejbusów Trollino 18 do Kluż-Napoki w Rumunii oraz 80 kolejnych pojazdów tego samego typu do Mediolanu we Włoszech.

Trolejbusy zamówione przez UAB Kauno Autobusai będą mogły zabrać na pokład do 85 osób, w tym 27 na miejscach siedzących. Wejście do trolejbusów ułatwią podwójne drzwi w układzie 2+2+2 oraz funkcja przyklęku, dzięki której prawa strona trolejbusu obniży się podczas postoju na przystanku. Dodatkowo dla podniesienia komfortu podróżowania, pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Ekologiczne trolejbusy napędzane będą przez asynchroniczny silnik trakcyjny o mocy ponad 150 kW.

Trolejbusy zostaną ponadto wyposażone w ekologiczne oświetlenie w technologii LED, w skład którego wejdą również lampy oświetlające pantograf i linie trakcyjne. Na pokładzie, oprócz rozbudowanego systemu informacji pasażerskiej, będzie także układ monitoringu wizyjnego wraz z rejestratorem, który obserwować będzie zarówno przestrzeń pasażerską, jak i kabinę kierowcy. Polski producent zamontuje również w zamówionych pojazdach szereg innych udogodnień dla kierowców czyniących ich pracę łatwiejszą i bezpieczniejszą. Wśród nich wymienić można alkoholową blokadę silnika trakcyjnego uniemożliwiającą uruchomienie pojazdu jeśli urządzenie wykryje stężenie alkoholu w powietrzu wydychanym przez kierowcę. Trollino 12 dla Kowna będą także posiadać układ wspomagania kierownicy składający się z dwóch pomp – głównej, zamontowanej przy silniku trakcyjnym oraz pompy pomocniczej. Dzięki temu, nawet w przypadku utraty mocy z linii trakcyjnej, pojazd nadal posiadać będzie wspomaganie układu kierowniczego.

Komentarze

Brak komentarzy!