Podczas internetowej konferencji transmitowanej na żywo, Goodyear zaprezentował nowość w swojej ofercie – opony Omnitrac model S i M. Równie nowoczesna jak forma organizacji konferencji prasowej ma być nowa opona, w konstrukcji której wykorzystano technologie mogące mieć szczególnie duże znaczenie w przypadku pojazdów pracujących w trudnych warunkach.
Nowa konstrukcja opony
Zgodnie z założeniami konstruktorów opony te mają sprawdzić się wyjątkowo dobrze w transporcie mieszanym i zmiennych warunkach drogowych – kiedy pojazdy muszą pokonywać nawierzchnie z błota, szutru, kamieniste trakty, a następnie muszą wjechać na przykład na autostradę.
– Opony Omnitrac zostały opracowane przede wszystkim dla pojazdów, które poruszają się w trudnych warunkach, zarówno na drogach jak i poza nimi. Swoje zastosowanie opony te znajdą w wywrotkach, maszynach budowlanych, pojazdach przemysłu drzewnego, rolniczego, leśnego i komunalnego – powiedział David Anckaert, wiceprzewodniczący Commercial Tires Europe Goodyear – W konstrukcji nowego modelu szukaliśmy rozwiązania, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo ich uszkodzenia. Przyświecał nam również cel ograniczenia zużycia paliwa i zwiększenia zdolności opony do pokonywania większych dystansów.
DuraShield – jest to dodatkowy górny pasek mający zapewnić specjalną ochronę przed uszkodzeniami zewnętrznymi. Odporność na uszkodzenia przełoży się wprost na możliwość bieżnikowania opony. DuraShield ma zapobiegać przebiciom i przedostawaniu się wody do karkasu.
– DuraShield to opatentowany przez Goodyear pomysł. Do stworzenia tej dodatkowej warstwy po raz pierwszy w historii produkcji opon użyto niemetalicznego kordu. Proces produkcyjny nowej opony jest bardzo rozbudowany, ale ostatecznie doprowadza ją do idealnej sztywności, tak aby sprawdzała się w każdych warunkach – powiedział Laurent Colantonio, Director Technology Commercial EMEA Goodyear.
W jej budowie zastosowano także zintegrowany system radiowy do identyfikacji radiowej RFID – ma on umożliwić łączność i śledzenie opon, a tym samym informowanie zarządzających flotą o ewentualnych uszkodzeniach i konieczności naprawy lub wymiany opony. Opony Omnitrac są również wyposażone w TPMS – system do monitorowania ciśnienia w oponach, który dzięki telematyce może w czasie rzeczywistym informować o zagrożeniach wynikających z obniżenia dopuszczalnych parametrów.
Gwarancja naprawy opon
Konstruktorzy z Goodyear są przekonani o wysokiej skuteczności swoich rozwiązań technologicznych, dlatego firma zdecydowała się wprowadzić gwarancję na opony z rodziny Omnitrac.
– Oferowana gwarancja dotyczy wszystkich klientów, którzy zarejestrowali swoje opony Omnitrac na stronie internetowej. Obejmuje ona wszystkie następstwa przypadkowych uszkodzeń mechanicznych i gwarantuje przyjęcie karkasu klienta do bieżnikowania – poinformował Benjamin Willot, Marketing Director Goodyear Europe.
Informacje techniczne
- Opona Omnitrac S – zaprojektowana na oś sterującą, aby sprostać zarówno warunkom spotykanym na placach budowy, jak również podczas normalnego ruchu drogowego. Składają się z pięciu żeber z lamelami, dodatkowo wyposażono je w specjalne rowki usuwające kamienie. Dostępnych jest 6 rozmiarów opon powyższego modelu.
- Opona Omnitrac D – przygotowana na oś napędową, posiada bieżnik z trzema rzędami kierunkowych bloków lamelowych. Rowki barkowe odprowadzają błoto, zapewniając w ten sposób odpowiednią trakcję. Dostępne w 4 rozmiarach.
NAZWA |
ROZMIAR |
|
OMNITRAC S |
13R22.5 | |
OMNITRAC S |
295/80R22.5 | |
OMNITRAC S |
315/80R22.5 | |
OMNITRAC S |
315/70R22.5 | |
OMNITRAC S |
385/65R22.5 | |
OMNITRAC S |
325/95R24 | |
OMNITRAC D |
13R22.5 | |
OMNITRAC D |
295/80R22.5 | |
OMNITRAC D |
315/80R22.5 | |
OMNITRAC D |
315/70 R 22.5 |
Nowością jest wprowadzenie do tego zestawu opony 315/70R22, która coraz częściej stosowana jest w ciągnikach o dużym udźwigu w tym sektorze.
– Nowe opony zostały zaprojektowane tak, aby móc je nacinać i bieżnikować, wydłużając tym samym okres ich eksploatacji i zmniejszając ich koszty, co jest ważne dla operatorów flot – dodał Benjamin Willot.
Opony mają być dostępne w sprzedaży od początku grudnia 2018 r. Nowe opony uzupełniają ofertę starszego modelu Omnitrac MST II.
Komentarze