Na początku października firma ROLFO zorganizowała w Polsce cykl pokazów swojego nowego produktu, prezentowanego po raz pierwszy na targach IAA w Hanowerze – nowej generacji autotransportera, oznaczonego symbolem FLX.
Z jednej strony jest to klasyczna kombinacja tandemowa, z drugiej zastosowane rozwiązania mają wyznaczyć nowe standardy w branży transportu gotowych pojazdów. Rodzina pojazdów FLX została zaprojektowana do następujących rodzajów przewozów:
- Transport na krótkich i średnich dystansach
- Lekki transporter dla krajów z ograniczeniem DMC do 18/40 ton
- Prosty i szybki załadunek dla mniej wykwalifikowanych kierowców
- Uniwersalna zabudowa pozwalająca na załadunek samochodów osobowych, dostawczych i SUV.
W FLX w tylnej części zabudowy podwozia wprowadzono opatentowany przez ROLFO układ podnoszący SMART LIFTTM. Zarówno zabudowa na podwoziu, jak i przyczepa są całkowicie galwanizowane, co zwiększa ich trwałość. Nadwozie zostało wykonane w taki sposób, żeby skrócić czas wymiany podwozia na nowe (np. po 5-7 latach eksploatacji). Pojazd ciągnący oferowany jest w dwóch konfiguracjach – z dodatkową osią podporową lub bez, może mieć też różne aranżacje górnego pokładu (sztywny lub z unoszonymi rampami), przyczepa o obniżonym, opcjonalnie rozsuwanym sprzęgu ma górny pokład sztywny, na pokładzie dolnym opcjonalnie dostępne wychylne rampy.
Pojazd ROLFO FLX prezentowany w Polsce był najbogatszą z dostępnych wersji na rynku, w trakcie pokazów przeprowadzono przykładowe załadunki samochodów osobowych i dostawczych, wszystkie próby wypadły pomyślnie, a dopuszczalna długość i wysokość nie zostały w żadnym punkcie przekroczone. Szczegółowe informacje odnośnie gamy produktów ROLFO dostępne są na stronie internetowej producenta.
Komentarze