Dzięki prowadzonym na skalę międzynarodową poszukiwaniom firma DAF znalazła najstarszy wyprodukowany przez siebie pojazd ciężarowy wykorzystywany nadal w celach komercyjnych — jak się okazuje, użytkowany niemal codziennie.
Chodzi o zdumiewająco żwawy egzemplarz A1600 będący własnością Fritsa i Nicky’ego Hoefnagelsów, którzy używają go do przewożenia po całej Holandii jednej z atrakcji wesołego miasteczka.
DAF ogłosił poszukiwania najstarszego pojazdu ciężarowego na początku tego roku, w związku z obchodami 90-lecia firmy. Zaczęło się od opublikowania w portalach społecznościowych filmu z udziałem handlarza bydłem, jeżdżącego po Irlandii ciężarówką DAF od początku lat osiemdziesiątych. Film wyświetlono niemal pół miliona razy,
co wywołało lawinę wskazówek, sugestii i zgłoszeń pretendentów do tytułu. Odpowiedzi napływały z całego świata, ale najstarszy pojazd ciężarowy odnalazł się niemal na zapleczu fabryki DAF w Eindhoven. Mówiąc dokładniej, w wiosce Bakel.
Do firmy DAF napłynęły liczne zgłoszenia pojazdów użytkowanych od końca lat 50. i początku lat 60. XX wieku, w tym wozu strażackiego z 1963 roku, nadal używanego do przewożenia turystów, a także bardzo starego pojazdu bez tablic rejestracyjnych, który wciąż służy do przewożenia plonów podczas żniw.
Nie spełniały one jednak przyjętych kryteriów: zwyciężyć mógł jedynie pojazd nie tylko eksploatowany w ramach transportu komercyjnego na drogach publicznych, ale również użytkowany regularnie.
Dumnym posiadaczem najstarszego pojazdu ciężarowego DAF jest prowadzona przez holenderską rodzinę firma Hoefnagels związana z wesołymi miasteczkami. Używa go do transportu urządzeń rozrywkowych na terytorium Holandii. Na zdjęciu przesłanym do firmy DAF za pośrednictwem serwisu Facebook przez ojca i syna — Fritsa i Nicky’ego Hofnagelsów — uwieczniono aż cztery klasyczne ciężarówki DAF, wszystkie w idealnym stanie dzięki stałej trosce i uwadze.
– Naszą atrakcją jest ruchomy mostek. Pojazdy DAF służą nam do przewozu naszego «Lunaparku». Były nowe, gdy weszły w skład naszej floty. Lunapark trafia do magazynu w okresie zimowym, ale poza nim, od wczesnej wiosny do późnej jesieni, jesteśmy w trasie i przewozimy tę potężną konstrukcję od jednego wesołego miasteczka do drugiego – wyjaśnia Frits Hoefnagels.
– Oprócz modeli 2800 z 1975 roku i 1600 z 1971 roku mamy również dwa egzemplarze A1600. Jeden z „kikkersów” DAF-a — określanych tak w języku niderlandzkim ze względu na podobieństwo do żaby — pochodzi z 1968, a drugi z 1969 roku. Nie mają u nas taryfy ulgowej – żartuje Hoefnagels.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
vito, 18 grudnia 2018, 9:23 1 0
piękne, nawet rdza nie zeżarła kabin i zderzaków ....
Odpowiedz