Pierwsze 3 z zamówionych 10 ciągników Scania R410 zostaną dostarczone
do firmy Epo-Trans na początku kwietnia 2019 r. To kolejne zamówienie na pojazdy Scania zasilane gazem w oddziale w Gliwicach.
Pojazdy objęte kontraktem, to ciągniki CR20 H z 13-litrowym silnikiem o mocy
410 KM, zasilanym gazem. Pojazdy zostaną objęte umową obsługowo-naprawczą. Dodatkowo, w ramach podpisanej umowy, kierowcy firmy wezmą udział w szkoleniu prowadzonym przez trenerów Szkoły Jazdy Scania.
– Wykorzystanie pojazdów Scania zasilanych gazem w transporcie pozwala na osiągnięcie idealnej równowagi między niską emisji spalin, mocą i zasięgiem. Nasz nowy, 13-litrowy silnik na gaz doskonale sprawdzi się na długodystansowych trasach. Mamy znakomity produkt oraz rozbudowaną i świetnie wyszkoloną sieć serwisową. Ponadto w ramach oferowanych przez nas rozwiązań udostępniamy naszym klientom systemy pozwalające na monitoring i zdalną diagnostykę floty, co może znacznie poprawić dyspozycyjność i efektywność jej wykorzystania. Tym samym możemy zmniejszyć koszty operacyjne firmy transportowej z korzyścią dla środowiska naturalnego – komentuje Adam Łęczycki, dyrektor oddziału Scania Gliwice.
Umowa z Epo-Trans jest kolejnym zamówieniem na pojazdy Scania zasilane gazem podpisanym w ostatnim czasie w gliwickim oddziale Scania. W grudniu 2018 r. lokalny zespół zawarł kontrakt na dostawę 10 ciągników siodłowych Scania LNG z przedstawicielami Sachs Trans International Sp. z o.o.
Dostępność LNG jako paliwa rośnie w Europie dzięki stale rozwijanej infrastrukturze. Jej dalszy rozwój mają przyspieszyć m.in. działania podejmowane przez konsorcjum BioLNG EuroNet, którego częścią jest Scania. W ich wyniku na drogach pojawi się 2000 więcej pojazdów ciężarowych o silnikach napędzanych LNG. Ponadto zostanie zbudowanych 39 stacji LNG oraz zakład produkcyjny BioLNG w Holandii. Stacje LNG będą stanowić część ogólnoeuropejskiej sieci i powstaną na terenie Belgii, Francji, Niemiec, Holandii, Polski i Hiszpanii. Zostaną rozmieszczone co 400 km wzdłuż głównych korytarzy sieci drogowych – od Hiszpanii po wschód Polski.
Komentarze