Gama pojazdów Volvo na Warsaw Bus Expo

, 8 marca 2019, 12:12

Na rozpoczynających się 13 marca Międzynarodowych Targach Transportu Publicznego Volvo zaprezentuje trzy typy zelektryfikowanych autobusów miejskich, po raz pierwszy zostanie też zaprezentowany najnowszy model autobusu turystycznego Volvo z serii 9000.

Na targach Warsaw Bus Expo w Nadarzynie Volvo zaprezentuje autobus elektryczny, autobus hybrydowy, a także tzw. elektryczną hybrydę (plug-in). Wszystkie te pojazdy są projektowane i produkowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo.

Volvo 7900 Electric, dzięki możliwości szybkiego ładowania (3 do 6 minut) na przystankach końcowych i dużej pojemności akumulatora, ma możliwości przewozowe nie mniejsze niż konwencjonalne autobusy o napędzie spalinowym. Autobus zużywa jednak o 80 proc. mniej energii w porównaniu z napędem konwencjonalnym, porusza się cicho – na całej trasie napędzany jest wyłącznie energią elektryczną – nie emituje więc spalin, emisja dwutlenku węgla zredukowana zostaje o 99 proc.

Autobus hybrydowy Volvo 7900 Hybrid jest z kolei wyposażony w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskuje energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i ma możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, na przykład podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełącza się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla.

Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) Volvo 7900 Electric Hybrid tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus może przejechać w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich się porusza), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa trzy do sześciu minut. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni.

Nowa gama autobusów turystycznych

Podczas Warsaw Bus Expo Volvo zaprezentuje też po raz pierwszy publicznie na polskim rynku najnowszy autobus turystyczny z serii 9000, służący do przewozów turystycznych i liniowych. Autokary nowej serii zadebiutowały na rynku europejskim w maju ubiegłego roku, a klienci z Europy zamówili już ponad 150 autokarów Volvo 9700 i Volvo 9900. Również w tym przypadku wszystkie autokary są produkowane we wrocławskiej fabryce Volvo.

W Nadarzynie będzie można zobaczyć Volvo 9700 o wysokości 3,85 m, długości 14 m z silnikiem D11 Euro 6 o mocy 430 KM, wyposażone w skrzynię I-Shift.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!