5 elektrycznych autobusów Volvo rozpoczęło regularne kursy w mieście Lejda
w Holandii. Autobusy te stanowią część zamówienia złożonego przez firmę Arriva
na 23 w pełni elektryczne autobusy Volvo.
Międzynarodowe przedsiębiorstwo transportu publicznego Arriva złożyło zamówienie na 23 w pełni elektryczne autobusy Volvo w czerwcu 2018 roku. Autobusy elektryczne wraz ze stacjami ładowania ABB to rozwiązanie, które już funkcjonuje na pierwszych trasach. Do sierpnia Lejda zostanie wyposażona w zelektryfikowany system autobusów miejskich.
– Cieszymy się, że we współpracy z Arriva stworzyliśmy nasz pierwszy system w pełni elektrycznych autobusów w Holandii. Rozpoczęcie pracy przebiegło sprawnie, nowy system jest już gotowy i działa bez zarzutu. Pokazuje to skuteczność ścisłej współpracy pomiędzy Volvo, firmą ABB i Arrivą, polegającej na tym, że wszyscy pracujemy razem jako jedna organizacja, której celem jest zapewnienie mieszkańcom możliwości bezgłośnego oraz czystego przemieszczania się po Lejdzie – powiedział Bas Dubois, dyrektor Volvo Buses Benelux.
– Jako światowy lider w dziedzinie rozwiązań z zakresu ładowania pojazdów elektrycznych, jesteśmy dumni ze współpracy z Volvo i Arrivą, ponieważ dzięki temu wprowadzamy zrównoważony transport w Holandii – skomentował Frank Muehlon, szef globalnego centrum ABB w zakresie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. – Projekt ten stanowi znaczący krok w długofalowym partnerstwie pomiędzy ABB i Volvo, w ramach którego obie firmy od wielu lat pracują nad wspólnym rozwojem elektrycznych rozwiązań autobusowych oraz nad otwartymi standardami dla przyszłości mobilności miejskiej. Cieszymy się, że możemy być zaangażowani w dostarczenie tak przełomowego rozwiązania transportowego dla Lejdy.
– Arriva pragnie odgrywać pionierską rolę w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej. Dlatego już w 2010 r. jako jeden z pierwszych dostawców transportu publicznego, zaczęliśmy korzystać z autobusów elektrycznych w mieście Den Bosch. Obecnie wdrażamy autobusy elektryczne w kolejnych regionach, w tym z Volvo, w mieście Lejda – powiedział Martijn van de Weijer, dyrektor regionalny West of Arriva Netherlands.
Autobusy elektryczne są sprzedawane jako kompletny pakiet, w ramach którego Volvo zajmuje się konserwacją pojazdu po stałych miesięcznych kosztach. Autobusy doładowywane będą za pomocą czterech stacji. Stacje ładujące są oparte na otwartym interfejsie OppCharge, co oznacza, że mogą być wykorzystywane także przez inne marki autobusów zelektryfikowanych. Zużycie energii przez elektryczne autobusy Volvo jest o około 80 procent niższe niż w przypadku autobusów z silnikiem diesla.
Komentarze