Autokar Volvo 9900 otrzymał wyróżnienie za jakość projektu w konkursie Red Dot Award: Product Design 2019.
Długodystansowy autokar Volvo 9900 otrzymał nagrodę Red Dot, przyznawaną co roku przez jury składające się z 40 międzynarodowych ekspertów.
Oddany do użytku w 2018 roku nowy autokar turystyczny klasy premium Volvo 9900 został zaprojektowany w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo będącej jednocześnie europejskim centrum kompetencyjnym Volvo Buses, przy udziale polskich inżynierów. Wyróżniony design łączy w sobie formę, wygląd i funkcjonalność. Został zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić oszczędność paliwa, zwiększoną stabilność przy wyższych prędkościach, przy jednoczesnym spełnianiu najwyższych standardów podróży dla nawet najbardziej wymagających pasażerów.
Doświadczenie i wiedza fachowa
Red Dot: Product Design jest jednym z najważniejszych na świecie konkursów wzornictwa przemysłowego. W 2019 roku projektanci i producenci z 55 krajów zgłosili do konkursu ponad 5,5 tys. produktów. Międzynarodowe jury, składające się z doświadczonych ekspertów reprezentujących różnorodne dyscypliny, od ponad 60 lat spotyka się w celu wyłonienia najlepszych projektów w danym roku. Podczas trwającego kilka dni procesu rozstrzygania, testują produkty, poddają je pod dyskusję i ostatecznie podejmują decyzję dotyczącą jakości zgłoszonych projektów. Kierując się dewizą „poszukiwania najlepszego designu i innowacji”, ich ocena skupia się na kryteriach takich jak poziom innowacyjności, funkcjonalność, jakość, trwałość i ergonomia.
8 lipca 2019 r. międzynarodowa scena designerska zgromadzi się w Essen, w Niemczech, w Aalto-Theater, w ramach gali Red Dot. Podczas kolejnej imprezy Designers’ Night, zwycięzcy konkursu Red Dot otrzymają certyfikaty, a film wideo przedstawiający Volvo 9900 zostanie włączony do wystawy „Design on Stage” („Design na scenie”) w Muzeum Red Dot Design Essen. Volvo 9900 będzie również można zobaczyć w roczniku Yearbook Red Dot Design, online oraz w aplikacji Red Dot Design.
Komentarze