Meritor jest wiodącym producentem osi oraz układów hamulcowych na świecie. Fabryki Meritor znajdują się na 4 kontynentach, w tym również w Europie.
Europejskie Fabryki Meritor są przykładem wydajności i zaawansowania inżynierii. Produkowane tutaj osie i układy hamulcowe trafiają na pierwsze wyposażenie do wielu producentów pojazdów ciężarowych, autobusów.
Jedną z farbryk Meritor jest zakład produkcyjny w Cameri we Włoszech. Jest on europejską centrala Meritor w zakresie badań osi i rozwoju. Jego duże laboratorium techniczne zawiera pełną gama stanowisk oraz wyposażenia testowego VECTO. Ostatnie inwestycje obejmują w pełni zautomatyzowana linia montażowa dyferencjałów i wycinania przekładni, jak również obróbka skrawaniem twardo obracających się ogniw.
W 2007 r. Cameri była pierwszą fabryką Meritor, która wprowadziła na rynek linia do spawania laserowego.
Kolejną fabryką jest zakład produkcyjny w Lindesberg w Szwecji. Ma on jeden z bardziej zróżnicowanych procesów produkcyjnych, od precyzyjnego kucia na osie obciągające. W fabryce tej znajduje się
Linie produkcyjne które obejmują automatyczny proces cięcia kół zębatych, spawanie laserowe dyferencjałów oraz kucie przez pojedyncze uderzenie.
Fabryka Steyr w Austrii rozwija się indywidualnie. Skrzynie biegów Mobility, skrzynki transmisyjne e-Mobility, inne skrzynie transmisyjne i specjalistyczne rozwiązania układów napędowych dla rynku europejskiego ale również światowego. Personel techniczny koncentruje się na niestandardowych rozwiązaniach, od prototypów po rozwój do uruchomienia produkcji. Obecnie w nowo wybudowanym centrum laboratoryjno rozwijana jest technologia związana z e-mobilnością (elektryczne napędy do pojazdów użytkowych)
Zakład Vrchlabi w Czechach jest europejskim centrum Meritor operacji związanych z regeneracją. Korzystając z własnych doświadczeń i wiedzy jako projektant i producent OE, Meritor oferuje produkty regenerowane, takie jak zaciski i dyferencjały, najwyższej jakości. Są one dostępne również na rynku aftermarket.
Osie
Od 1909 r. Meritor przewodzi na rynku osi o dużej wytrzymałości dzięki niezawodnym osiom o długiej żywotności i zaawansowanym technologią przekładni. Dzięki prawie 100-letniemu doświadczeniu w produkcji osi, Meritor jest największym niezależnym na świecie producent ciężkich osi do ciężkich zastosowań w różnych pojazdach. Produkty obejmują osie przednie, pojedyncze tylne, tandem-drive, tridem-drive i osie przyczepy.
Pełna europejska oferta osi Meritor obejmuje szeroką gamę osi napędowych lekkich, średnich i ciężkich do pojazdów użytkowe, ciężarówki, autobusy, autokary i pojazdy specjalne o masie całkowitej od 3 do 18 ton (GAW)
i od 9 do ponad 300 ton masy całkowitej brutto (GCW). Komponenty Meritor zapewniają sprawdzoną niezawodność w spełnianiu ekstremalnych warunków pracy.
Dyferencjały
Dyferencjały Meritor są sercem każdego osi napędowej Meritor. Przekładnia zapewnia doskonałe przekazanie mocy i bardzo wysoka wydajność do 98 procent. Dyferncjały Meritor są dostępne w szeroki zakresie parametrów, mogą być idealnie dopasowane do potrzeb użytkowników końcowych, zapewniając zoptymalizowane zużycie paliwa i długie okresy między wymianami oleju w celu zmniejszenia całkowitego kosztu eksploatacji. W przypadku instalacji tandemowej dostępne są wersje odłączane, aplikacje autobusowe mogą zawierać przekładnie o zmniejszonym hałasie pracy.
Materiały o wysokiej wytrzymałości i precyzyjnie kute przekładnie różnicowe zapewniają maksymalną siłę i trwałość Meritor wykorzystuje wiodące w branży spawanie laserowe
główne nośniki długodystansowe łączące koła napędowe osi z mechanizmami różnicowymi, zapewniającymi wysoki moment obrotowy, przekładnie lepiej pasują, efektem tego jest do 30-procentowy wzrost
trwałości, mniejsze rozpryski oleju co powoduje zmniejszenie do 2% zużycia paliwa.
Zakończenie osi
Rozwiązania firmy Meritor w zakresie kół końcowych – w tym planetarne i stożkowe redukcje piasty, bębny hamulcowe i zespoły piast – spełniają lub przewyższają specyfikacje OEM do ciężkich pojazdów użytkowych i przemysłowych. Wszystko produkty są zaprojektowane z materiałów, które zmniejszają waga bez utraty wytrzymałości i trwałości.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Skunk Works, 23 kwietnia 2019, 9:26 5 0
Bardzo fajny artykuł o kompetencjach OE firmy Meritor.
Odpowiedz