Jest popyt na autobusy hybrydowe Volvo

28 maja 2019, 11:06

Wielka Brytania, Hiszpania i Belgia przodują w ubiegłorocznych statystykach sprzedaży autobusów hybrydowych Volvo. Modele te są nawet o 39 procent bardziej efektywne pod względem zużycia paliwa niż odpowiadające im autobusy z silnikiem spalinowym. Od 2010 roku Volvo sprzedało ponad 4 tys. hybryd klientom z 23 krajów.

Autobusy hybrydowe Volvo to tak zwane autobusy typu full-hybrids. Zarówno podczas postoju na przystanku, jak i podczas ruszania, aż do osiągnięcia prędkości 20 km/h, mogą poruszać się nie emitując spalin, zasilane wyłącznie energią elektryczną. Powyżej tej prędkości napęd zapewniony jest przez mały silnik spalinowy. Zużycie paliwa i emisja CO2 są do 39 proc. niższe niż w przypadku porównywalnego autobusu z silnikiem diesla.

W przeciwieństwie do hybryd typu plug-in, czyli zasilanych z sieci i autobusów w pełni elektrycznych, autobusy hybrydowe Volvo nie wymagają specjalnej infrastruktury. Ich akumulatory są ładowane na pokładzie pojazdu z wykorzystaniem energii generowanej podczas hamowania silnikiem. Oznacza to, że autobusy hybrydowe mogą być używane na każdej linii autobusowej, zarówno w ruchu miejskim jak i na przedmieściach. Także pod względem wydajności oferują znaczną elastyczność. Autobusy hybrydowe Volvo są dostępne w konwencjonalnej konfiguracji 12-metrowej, a także jako autobusy przegubowe i piętrowe.

– W tym samym czasie, gdy rośnie sprzedaż naszych elektrycznych hybryd i autobusów w pełni elektrycznych, obserwujemy również stały popyt na nasze modele hybrydowe. Wykorzystanie elektrycznego napędu, zarówno przy niskich prędkościach jak i na przystankach autobusowych, dobra wydajność energetyczna i duża elastyczność czynią z nich szczególnie atrakcyjną alternatywę zarówno dla małych, jak i dużych miast – mówi Marie Carlsson, dyrektor ds. rozwiązań e-mobility Solutions Europe w Volvo Buses.

Największym rynkiem dla autobusów hybrydowych Volvo jest obecnie Wielka Brytania, która stanowi prawie połowę całkowitej sprzedaży. W ciągu ostatnich kilku lat odnotowano znaczny wzrost popytu w kilku krajach, zwłaszcza w Belgii i Hiszpanii. Klienci na rynku hiszpańskim zainwestowali w ponad 300 autobusów hybrydowych Volvo, z czego tylko w ubiegłym roku w 120 sztuk. W Szwecji Volvo Buses sprzedało ponad 200 autobusów hybrydowych do takich miast jak Gothenburg, Sundsvall, Nässjö, Värnamo i Kungsbacka.

W okresie od 1 stycznia 2018 r. do 1 kwietnia 2019 r. liczba sprzedanych i zamówionych autobusów hybrydowych wyniosła 817 sztuk.

Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo

Autobusy hybrydowe: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated, Volvo Hybrid Double Decker. Autobusy hybrydowe są zasilane energią elektryczną w czasie postoju na przystanku i podczas ruszania. Są wyposażone w akumulatory i silnik elektryczny oraz mały silnik spalinowy. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga infrastruktury do ładowania. Jest nawet o 39 procent bardziej energooszczędny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym.

Autobusy elektryczno-hybrydowe: Volvo 7900 Electric Hybrid, Volvo Electric Hybrid Double Decker (B5LHC). Elektryczne autobusy hybrydowe zasilane energią elektryczną przez większość trasy. Wyposażone są w akumulatory, silnik elektryczny i mały silnik wysokoprężny. Akumulatory są ładowane podczas hamowania silnikiem, jak i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach. Nawet o 60 procent bardziej energooszczędny niż porównywalny autobus z silnikiem spalinowym.

Autobusy elektryczne: Volvo 7900 Electric. Autobusy elektryczne napędzane wyłącznie energią elektryczną. Autobusy te są wyposażone w mocny akumulator i silnik elektryczny. Akumulatory są ładowane poprzez hamowanie silnikiem i poprzez szybkie ładowanie (Opportunity Charging) na końcowych przystankach lub w zajezdni poprzez ładowarkę CCS . Nawet o 80 procent bardziej energooszczędny niż jego odpowiednik z silnikiem spalinowym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!