DAF CF Electric z nagrodą „Zielonej ciężarówki”

, 10 czerwca 2019, 10:49

Elektryczna ciężarówka DAF CF otrzymała nagrodę Zielonej Ciężarówki jako rozwiązanie logistyczne roku 2019.

W przeddzień otwarcia targów Logistyki Transportu w Monachium (Niemcy) czasopisma branżowe „VerkehrsRundschau” i „TRUCKER” uhonorowały także sieć logistyczną Contargo zajmującą się śródlądowym transportem kontenerowym za wprowadzenie pierwszych ciężarówek elektrycznych DAF CF do użytkowania w działalności operacyjnej w Niemczech. Te w pełni elektryczne pojazdy przechodzące testy terenowe odbierają i dostarczają kontenery do portu śródlądowego w niemieckim Duisburgu.

Nagroda „Zielona Ciężarówka – Rozwiązanie Logistyczne Roku” przyznawana jest za wprowadzanie obiecujących rozwiązań technicznych innowacyjnej i zrównoważonej logistyki w Europie. Dwie w pełni elektryczne ciężarówki DAF dla Contargo – spółki zależnej grupy Rhenus – są częścią prowadzonych w Europie szeroko zakrojonych testów terenowych wielu ciężarówek, a zarazem pierwszymi pojazdami CF Electric wprowadzonymi do użytkowania w Niemczech.

DAF CF Electric to w pełni elektryczny ciągnik 4×2 w klasie do 37 ton opracowany do zastosowań miejskich, gdzie normą są ciągniki jedno- lub dwuosiowe. Pojazd jest oparty na nadwoziu DAF CF i posiada napęd w technologii VDL’s E-Power Technology. Sercem układu napędowego jest silnik elektryczny o mocy 210 kW zasilany akumulatorem litowo-jonowym o całkowitej pojemności 170 kWh. CF Electric ma zasięg do 100 km, w zależności od ładunku, dzięki czemu nadaje się do zeroemisyjnego transportu wielkogabarytowego na obszarach miejskich. Akumulatory mają funkcję półgodzinnego szybkiego ładowania, natomiast pełne ładowanie trwa zaledwie półtorej godziny.

– Przyznając nagrodę „Zielonej Ciężarówki” zwracamy uwagę na przekonującą koncepcję o udowodnionym praktycznym zastosowaniu – wyjaśnił Gerhard Grünig, redaktor naczelny magazynów VerkehrsRundschau i TRUCKER. – Firma Contargo nie poprzestała na wprowadzeniu do użytkowania dwóch pojazdów DAF CF Electric, żeby poprawić swój profil medialny, ale poświęciła około dwóch lat na przygotowania i analizy, czy pojazdy elektryczne w klasie do 44 ton metrycznych brutto mają rację bytu z ekonomicznego punktu widzenia.

– Ciężarówki elektryczne będą w przyszłości częścią życia miejskiego w Europie. Gromadzone przez nas dane o technologii napędu w pełni elektrycznego i jej zastosowaniu zostaną uwzględnione w specyfikacji modeli, które ostatecznie trafią do produkcji, zapewniając, że pojazdy te bezproblemowo zaspokoją potrzeby rynku – powiedział Richard Zink, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży oraz członek zarządu DAF Trucks Board.

Podczas wyboru zwycięzcy konieczne były zweryfikowane dane liczbowe. Zgodnie z tymi obliczeniami użycie DAF CF Electric pozwala zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o co najmniej 38% nawet wtedy, gdy energia elektryczna pozyskiwana jest z tradycyjnej kombinacji energii odnawialnej i nieodnawialnej.

– Contargo planuje przejść na zieloną energię we wszystkich terminalach, których używa – dodał Jan Burgdorf, szef testów i technologii w VerkehrsRundschau i TRUCKER. – W efekcie możliwe będzie obniżenie emisji CO2 na wszystkich etapach łańcucha paliwowego o prawie 90%.

DAF CF 450 również na podium „Zielonej Ciężarówki”

Obok DAF CF Electric na nagrodę „Zielonej Ciężarówki 2019” otrzymał także model DAF CF 450. Uzyskując zużycie paliwa na poziomie zaledwie 23,39 l/100 km na trasie testowej magazynu Trucker.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!