Zarobki to temat zawsze budzący emocje, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej. Sprawdź wybrane wyniki naszej ankiety lub pobierz pełną treść raportu, zapisując się na subskrypcję naszego newslettera*.
Celem badania było sprawdzenie nie tylko średnich zarobków mechaników, lakierników i elektromechaników, ale także przełożenia ich stażu pracy czy specjalizacji na wysokość zarobków. Wybrane wnioski z badania prezentujemy poniżej. Aby pobrać pełny raport, zapisz się na nasz newsletter*. By to zrobić, przejdź na stronę: raport.truckfocus.pl/
*Jeżeli otrzymujesz od nas newsletter, wejdź na stronę raport.truckfocus.pl/ wpisz swoje imię i adres email aby otrzymać raport.
Wśród najciekawszych wniosków z naszej ankiety należy wymienić przekrój sposobów, w jaki w warsztatach wyliczane jest wynagrodzenie mechaników. Okazuje się, że jest to bardzo zróżnicowane. Tylko 23% mechaników pracuje za wyłącznie stałą kwotę, wypłacaną każdego miesiąca. Większość mechaników otrzymuje poza stałą kwotą premię lub prowizję za wypracowane przychody lub przepracowane godziny. Co ciekawe, aż 13% badanych zadeklarowało, że otrzymuje wynagrodzenie wyłącznie za przepracowane godziny.
Cieszy fakt, że bardzo niewielka grupa mechaników pracuje za skrajnie niskie wynagrodzenie – zaledwie 1% badanych przyznało, że otrzymuje na rękę mniej niż 1 500 zł miesięcznie. Z drugiej strony niewielka jest grupa mechaników o wysokich zarobkach, które określiliśmy przedziałem 6 500 zł i więcej. Taką odpowiedź wskazało 5% badanych. Można zatem założyć, że zarobki większości mechaników wahają się w przedziałach 2 500-3 500 zł oraz 3 500-4500 zł.
Ile zarabia mechanik pojazdów ciężarowych?
Aby dowiedzieć się więcej na temat grupy badawczej, biorącej udział w naszej ankiecie, a także by sprawdzić jak wygląda zestawienie średnich zarobków w zależności od specjalizacji mechanika oraz wielkości miejscowości, w której znajduje się warsztat, pobierz pełną treść naszego raportu: raport.truckfocus.pl/
Komentarze