System Blue.maxx od Hengst Filter w nowych silnikach MAN

, 24 lipca 2019, 12:12

W nowych silnikach firmy MAN Truck & Bus zainstalowano Blue.maxx – produkowany przez Hengst Filter system modułowy do filtracji oleju napędowego, który stał się podstawą do opracowania niestandardowego rozwiązania: Fuel Service Center (FSC).

„Nowy” FSC to pięcioetapowy system filtracji z separacją wody, w którym pojedyncze etapy są zintegrowane w filtrze wstępnym i filtrze głównym. Szczególną cechą tej niestandardowej aplikacji jest zawór mieszania. W niskich temperaturach (podczas pracy zimą) nagrzany olej napędowy z przepływu powrotnego systemu Common Rail miesza się z zimnym olejem napędowym ze zbiornika paliwa, co zapobiega zablokowaniu wkładu filtra przez kryształy parafiny. System zapewnia również pracę w okresie przejściowym od lata do zimy, co umożliwia wyeliminowanie w filtrze wstępnym podgrzewacza elektrycznego. FSC zostanie po raz pierwszy zainstalowany w nowych, zgodnych z normą Euro 6d, przewidzianych dla modeli TGS i TGX, 9 litrowych jednostkach napędowych.

Nowoczesne silniki wysokoprężne stawiają wysokie wymagania dotyczące czystości oleju napędowego. Bez względu na różnice w jakości paliwa na świecie, woda i najdrobniejsze cząstki muszą być skutecznie i niezawodnie odfiltrowane. W tym celu Hengst Filter opracował Blue.maxx – system filtracji paliwa, w którym filtr wstępny i główny stanowią skoordynowany, spójny, łączący poszczególne komponenty system dostosowany do wymagań klienta. Pięć etapów filtracji zapewnia lepszą wydajność w odniesieniu do filtracji cząstek, separacji wody i różnicy ciśnień, a także optymalną żywotność filtra, przy zmniejszonej przestrzeni montażowej.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!