W obecnej chwili na polski rynek jest wprowadzany Vector High Efficiency – nowa generacja agregatów naczepowych umożliwiających kontrolę temperatury, produkowanych przez Carrier Transicold.
Agregat Vector HE 19 wyposażono w system elektryczny system E-Drive oraz dodatki zaprojektowane pod kątem poprawy wydajności i efektywności. Dla operatorów może to oznaczać oszczędność paliwa, zmniejszenie masy agregatu o 10 procent oraz obniżenie emisji hałasu o 3 dB(A).
Technologia E-Drive
E-Drive eliminuje mechaniczne przekładnie stosowane w agregatach chłodniczych napędzanych paskami i przekształca moc silnika na prąd elektryczny przy użyciu generatora. E-Drive jest sercem układów chłodniczych agregatów naczepowych Carrier Transicold Vector oraz systemów chłodniczych Pulsor, przeznaczonych do pojazdów dostawczych. Niedawno firma Carrier Transicold wprowadziła do oferty również serię urządzeń ECO-DRIVE, umożliwiających elektryczne zasilanie całej gamy bezsilnikowych agregatów chłodniczych.
Dzięki zastosowaniu technologii E-Drive możliwe było wyeliminowanie 17 elementów wymagających serwisowania, co przyczyniło się do zmniejszenia wymogów konserwacyjnych flot i wydłużenia czasu nieprzerwanej pracy. Zwiększono również szczelność obiegu czynnika chłodniczego, ograniczając wycieki. Możliwe stało się również zastosowanie ogrzewania elektrycznego o stałej mocy.
– Vector HE 19 oferuje stałą moc grzewczą w dowolnych warunkach pogodowych dzięki koncepcji równoczesnego chłodzenia i ogrzewania – powiedział Przemysław Wojciechowski, New Business Director w Thermoplex.
Komentarze