Czym tak naprawdę jest niska zawartość popiołu w samochodach osobowych i ciężarowych? Co ma na nią największy wpływ i czy warto za wszelką cenę o nią zabiegać?
Obecny poziom zaawansowania systemów oczyszczania spalin w samochodach ciężarowych niesie ze sobą duże wymagania wobec stosowanych olejów silnikowych. Środki smarne mogą okazać się kluczowym elementem zapewniającym optymalne osiągi i zabezpieczenie silnika. Ilość pierwiastków zawarta w oleju silnikowym znacząco wpływa na nagary i resztki gromadzące się zarówno w filtrach, jak i w częściach silnika. Powoduje to ich nadmierną eksploatację i zapychanie jednostki napędowej, przyczyniając się do redukcji jej mocy.
Oleje silnikowe o niskiej zawartości popiołu (tzw. Low Saps) zostały stworzone w celu odpowiedniego smarowania oraz zapewnienia właściwej gospodarki cząstkami stałymi w każdym mocno obciążonym silniku samochodu ciężarowego. Dobrze dobrany poziom liczby zasadowej zapewnia ograniczoną ilość popiołu pochodzącą z dodatków pakietu olejowego. Dzięki temu, w trakcie zalecanego czasu eksploatacji pojazdu, utrzymuje się optymalny poziom nagarów i cząstek mogących spowodować wytężoną eksploatację filtra DPF lub EGR. Sama liczba zasadowa zależy od odpowiednio dobranego dodatku do danej specyfikacji oraz dozowania zapewniającego wystarczający poziom jakościowy.
Wykorzystując swoje doświadczenie, technolodzy Rafinerii w Jaśle wraz z producentami dodatków do środków smarowych, opracowali technologie zapewniające spełnienie wymagań stawianych przed olejami typu Low Saps. W połączeniu z technologią M-Active powstała linia olejów Revline Hercules, która spełnia standardy wymagane przez producentów silników oraz samochodów pracujących w wytężonych warunkach. Dla olejów Revline Hercules Rafineria w Jaśle pozyskała oficjalne aprobaty koncernów samochodowych takich jak: MAN czy Mercedes-Benz.
Certyfikacja olejów silnikowych przebiega we współpracy z producentami pakietów dodatków uszlachetniających, którzy najczęściej są właścicielami przebadanej technologii. Każdy z producentów pojazdów posiada własny system certyfikacji, który każdorazowo wymaga dostarczenia odpowiedniej dokumentacji technicznej wraz z próbką produktu.
Oleje Revline Hercules LS 5W-30, 10W-40 i 15W-40 są zalecane do najnowszych silników Diesla wyposażonych w układy recyrkulacji spalin, jednostek zarówno bez, jak i z filtrem cząstek stałych oraz do siników z selektywnym katalizatorem redukującym tlenki azotu w spalinach.
Komentarze