Standardowe zabezpieczenia antywłamaniowe stosowane w naczepach i przyczepach zwykle nie mają szans w starciu z wprawionymi złodziejami. W związku z tym sprawdzamy co oferuje rynek, by odpowiednio uchronić zawartość i wnętrze naczepy przed nieproszonymi gośćmi.
Liczba przestępstw w transporcie ładunków niepokojąco wzrasta. Według danych TAPA (międzynarodowej organizacji prowadzącej ewidencję takich przypadków) w 2018 roku odnotowano o ok. 70% więcej szkód niż w roku 2017. Natomiast straty przewoźników wyniosły ok. 9 mln Euro.
Wniosek nasuwa się jeden – warto dodatkowo zabezpieczyć przewożony ładunek. Może to uchronić nie tylko nasz portfel, ale również dać komfort psychiczny kierowcy, który jest odpowiedzialny za dostarczenie ładunku. W tym celu przyjrzeliśmy się dostępnej na rynku ofercie zabezpieczeń antywłamaniowych i prezentujemy różnorodne rozwiązania z firmy WABCO.
ELB-Lock – profesjonalne zabezpieczenie elektroniczne
Dla osób szukających solidnego i pewnego zabezpieczenia powstała elektroniczna blokada drzwi ELB, obsługująca wielostopniowy system zabezpieczający. System jest niewidoczny i niedostępny od zewnątrz. Trzpień ryglujący jest automatycznie blokowany z chwilą zamknięcia drzwi. Kody PIN są wprowadzane na klawiaturze lub bezprzewodowo. Instalacja musi zostać wykonana przez akredytowanego partnera serwisowego. Jako opcja dodatkowa dostepna jest również obsługa bezprzewodowa za pośrednictwem urządzenia telematycznego, która zapewnia dodatkową ochronę w prowadzeniu transportu cennych towarów.
System WABCO ELB dedykowany jest do przewozu:
- wartościowych towarów takich jak: elektronika, wyroby tytoniowe, perfumy,
- towarów wrażliwych w kontrolowanej temperaturze: wyroby farmaceutyczne, żywność ekskluzywna etc.
Zabezpieczenie ELB występuje w 5 różnych wariantach i jest przygotowane do certyfikacji TAPA TSR-1, BAT-V1, GDP: Pharma and Food Defence (w odpowiedniej konfiguracji).
Blokada elektroniczna ELB głównie znajduje zastosowanie w pojazdach ciężarowych, naczepach i przyczepach chłodniczych, w sztywnych zabudowach oraz kontenerach.
Skutecznie też chroni przewożony towar w mniejszych pojazdach typu bus, gdyż może być zasilany prądem 12V.
Mechaniczne blokady drzwi
Basis
Basis to mechaniczny system zabezpieczający, odporny na wpływ warunków atmosferycznych, który montowany jest na drążkach drzwi. Urządzenie nie wymaga montażu na stałe, dlatego system może być stosowany zamiennie w różnych przyczepach i naczepach. Zabezpieczenie Basis jest mocowane pośrodku drzwi po lewej i po prawej stronie wokół drążków drzwi i blokowane za pomocą profesjonalnej kłodki, która po zamknięciu jest całkowicie schowana. Wyposażenie obejmuje stalowy rygiel i kłódkę Mul-T-Lock (norma EN 12320, klasa 4) z zabezpieczeniem przed rozwierceniem. Odstęp drążków wynosi od 200 do 450 mm.
Zastosowanie:
- Kontener morski
- Nadwozia wymienne
- Przyczepy i naczepy z drążkami drzwi znajdującymi się na zewnątrz
Omega
Omega jest podobnym rozwiązaniem do Basis, w którym dodatkowo można zamontować moduł nadzoru. Rozwidlone elementy zabazpieczenia Omega są zaczepiane do elementów dystansowych drążków drzwi i ryglowane kłódką MultiLock, uniemożliwiając poruszanie w górę i w dół. Tak jak w modelu Basis, stały montaż nie jest wymagany. Kłódka jest całkowicie ukryta i wykonana ze stali nierdzewnej. Odstęp drążków wynosi od 225 mm do 435 mm.
Zastosowanie:
- Kontener morski
- Nadwozia wymienne
- Przyczepy i naczepy z drążkami drzwi znajdującymi się na zewnątrz
TTB
TTB jest mocowanym na stałe, mechanicznym zabezpieczeniem z kłódką do drzwi skrzydłowych, w wersji mocowanej na śruby oraz spawanej. Jeden element przykręcony jest śrubami do krawędzi prawego skrzydła drzwi, a drugi przyspawany do powierzchni ramy drzwi. Po zamknięciu drzwi zamek jest blokowany poprzez założenie kłódki MultiLock, która po zamotowaniu jest ukryta wewnątrz.
Dostępna jest też wersja modelu TTB wykonanego całkowicie ze stali nierdzewnej.
Zastosowanie:
- Nadwozia wymienne
- Przyczepy i naczepy z drzwiami skrzydłowymi
TLB
TLB jest zabezpieczeniem antywłamaniowym, przystosowanym do drzwi skrzydłowych oraz izolowanych. Po zamontowaniu na stałe, drzwi są blokowane poprzez założenie kłódki MultiLock. Instalacja nie wymaga czynności spawalniczych.
Zastosowanie:
- Kontener morski
- Nadwozia wymienne
- Przyczepa i naczepa
- Bramy garażowe
TSR–2fiXX
TSR–2fiXX to zabezpieczenie montowane na stałe do drzwi skrzydłowych. Zastosowano tutaj rozwiązanie mechaniczne ze stali nierdzewnej z wbudowanym bębenkiem ABLOY, które może być mocowane śrubami do drzwi bez spawania. Po zamontowaniu na stałe oba skrzydła drzwi są połączone od wewnątrz i zablokowane przez obudowę blokującą.
Zastosowanie:
- Kontener morski
- Nadwozia wymienne
- Przyczepa i naczepa
- Bramy garażowe
TSR–2fiXX weld
TSR–2fiXX weld to montowane na stałe zabezpieczenie do drzwi skrzydłowych. Jak w przypadku poprzednich rozwiązań i to również jest mechaniczne, zbudowane ze stali nierdzewnej i spawane do drzwi stalowych. Po zamontowaniu na stałe oba skrzydła drzwi są połączone od wewnątrz i zablokowane przez obudowę blokującą z wbudowanym bębenkiem ABLOY.
Zastosowanie:
- Kontener morski
- Nadwozia wymienne
- Przyczepa i naczepa
One Way-2013
One Way-2013 to jednorazowe zabezpieczenie nie wymagające kłódki ani klucza, składające się z linki stalowej i rygla. Zabezpieczenie to po zablokowaniu musi zostać fizycznie przecięte w celu otwarcia drzwi. Jest to prosta blokada, posiadająca łatwo wykrywalne numery seryjne. OneWay-2013 rygluje i plombuje drążki drzwi oraz blokuje jedną klamkę drzwi. W celu otwarcia linka stalowa i rygiel muszą zostać przecięte.
Zastosowanie:
- Pojazdy i zabudowy z rurkami na zewnątrz
- Do transportu ewidencjonowanego – zastępuje tradycyjną mini-plombę (każdy OneWay posiada unikalny numer seryjny)
Wyposażenie zabezpieczające pojazdy przed kradzieżą
Drawbar C
Drawbar C to mechaniczna blokada ryglująca, która zapobiega kradzieży przyczep z dyszlem. Układ jest wyposażony w rygiel trzpieniowy, otwierany i zamykany kluczem. Drawbar C jest nasuwany na zaczep dyszla i zamykany przez wciśnięcie trzpienia do góry i zaryglowanie go. Ryglowanie zapewnia zamek bębenkowy Abloy, otwierany kluczem.
Zastosowanie:
- Przyczepy z dyszlem (zaczepy o średnicy od 38 do 50 mm)
King Pin C
King Pin C zapobiega kradzieży niezaczepionych naczep do ciągnika siodłowego. Jego zamontowanie jest bardzo proste. King Pin C jest zakładany na czop główny i zamykany na klucz.
Zastosowanie:
- Naczepy z czopem głównym 2″ (Ø 75 mm)
W45
W45 to rozwiązanie uniemożliwiające nieupoważnione podnoszenie nadwozi wymiennych BDF stojących luzem. To zabezpieczenie przeciwkradzieżowe pozwala na identyfikację nadwozia wymiennego przez oznakowanie na zamku. W45 jest wciskany w zaczep narożny i blokowany przez wciśnięcie bębenka.
Zastosowanie:
- Nadwozia wymienne BDF
Główne zalety zabezpieczeń i blokad z oferty firmy WABCO:
- chronią przed kradzieżą towaru
- chronią przed wtargnięciem przez niepowołane osoby
- zapobiegają wstrzymaniu procesu chłodzenia
- chronią przed zmianą jakości przewożonego towaru
- zapobiegają przed przewożeniem niezarejestrowanych towarów
- zabezpieczają towar przed jego zamianą
- zapobiegają kradzieży pojazdu i wraz z nim też towaru
- redukują ryzyko dla kierowcy, że będzie niesłusznie podejrzewany o oszustwo lub kradzież.
Więcej informacji o systemach WABCO OptiLock możecie Państwo uzyskać pod nr tel. 669 983 877.
Link do katalogu WABCO OptiLock -> kliknij tutaj
Komentarze