Volvo Buses podpisało kolejne duże zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. Nobina, operator komunikacji miejskiej ze szwedzkiego Malmö, zamówił 60 elektrycznych autobusów przegubowych, które wejdą do eksploatacji w przyszłym roku. Wszystkie zostaną wyprodukowane i dostarczone z wrocławskiej fabryki Volvo.
Bardzo się cieszę, że otrzymaliśmy kolejne duże zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. W ostatnim czasie przyjęliśmy zamówienia na prawie 220 elektrycznych autobusów dla dwóch największych miast w Szwecji. Pokazuje to, że autobusy elektryczne już teraz stanowią realne rozwiązanie dla miast, które chcą korzystać z transportu publicznego w sposób zrównoważony. Co więcej, elektromobilność zwiększa elastyczność i stwarza zupełnie nowe możliwości planowania miejskiego – transport publiczny można zbliżyć do miejsc, w których ludzie mieszkają i pracują – mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Elektryczne autobusy zamówione przez Nobina to Volvo 7900 Electric Articulated – model, który został wprowadzony na rynek jesienią 2019 roku. Pojazdy te mogą przewozić do 150 pasażerów i są o 80% bardziej energooszczędne niż odpowiadające im modele z silnikiem diesla. Ich akumulatory mogą być szybko ładowane za pośrednictwem stacji OppChargeTM znajdujących się na trasie autobusu, mogą być też ładowane podczas postoju w zajezdni.
Nasze podejście określić można jako systemowe i holistyczne. Koncentrujemy się na wysokiej niezawodności, wydajności oraz wysokim poziomie usług – zarówno dla pasażerów, jak i dla operatorów autobusów. Naszym celem jest dalszy rozwój zelektryfikowanych rozwiązań dla miast, które chcą korzystać z cichego i bezemisyjnego transportu publicznego – mówi Håkan Agnevall.
Obserwujemy szybkie zmiany w transporcie publicznym, gdzie technologia i pojazdy elektryczne w coraz większym stopniu wychodzą naprzeciw potrzebom pasażerów w zakresie wydajnego, komfortowego i zrównoważonego transportu publicznego. Elektryczne autobusy przegubowe Volvo i ich duża pojemność akumulatorów spełniają nasze potrzeby i wysokie wymagania w zakresie nowoczesnego i zrównoważonego ruchu autobusowego w Malmö – mówi Henrik Dagnäs, Dyrektor Zarządzajacy w Nobina Sweden.
Model Volvo 7900 Electric Articulated jest przystosowany do jazdy w obszarach o ograniczonym ruchu, gdzie obowiązują szczególnie surowe normy w zakresie hałasu, emisji spalin czy prędkości – na przykład w strefach o zerowej emisji spalin i na wewnętrznych przystankach autobusowych.
Wszystkie zamówione przez szwedzkiego operatora autobusy zostaną dostarczone do Malmö z wrocławskiej fabryki Volvo – między styczniem a kwietniem przyszłego roku.
Volvo 7900 Electric:
- Długość: 18 lub 18.7 m.
- Liczba pasażerów: do 150 pasażerów.
- Układ napędowy: podwójne silniki elektryczne z dwubiegową skrzynią biegów. Maks. moc 2×200 kW, maks. moment obrotowy 31 kNm.
- Akumulator: akumulator litowo-jonowy do 396 kWh pojemności.
- System ładowania: OppCharge, Combo2/CCS.
Komentarze