Nowy olej hydrauliczny do maszyn budowlanych

, 11 lutego 2020, 10:53

Shell Lubricants wprowadził na rynek syntetyczny olej hydrauliczny Shell Tellus S4 VE. Produkt został opracowany w celu zmniejszenia hałasu generowanego przez mobilne układy hydrauliczne oraz zapewnienia płynniejszej i bardziej efektywnej pracy maszyn budowlanych. Nowość od Shell wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL (gas-to-liquids).

Shell Tellus S4 VE zwiększa wydajność maszyn i urządzeń do 6% w porównaniu ze standardowym olejem na bazie oleju mineralnego, a przy tym zmniejsza nawet do 21% straty energii w pompie hydraulicznej. Nowy środek smarny umożliwia redukcję hałasu wytwarzanego przez maszyny budowlane do 5,5% oraz zapewnia wyższą czystość układu niż konwencjonalne oleje mineralne.

W Shell Tellus S4 VE wykorzystany jest olej bazowy, który powstaje w procesie GTL. Dzięki temu nowy olej charakteryzuje się wysoką trwałością i stabilnością parametrów, a tym samym oferuje optymalny poziom niezawodności podzespołów maszyn. W porównaniu z tradycyjnymi środkami smarnymi, oleje hydrauliczne wykorzystujące tę technologię mają wysoki wskaźnik lepkości, lepszą stabilność utleniania oraz wykazują lepszą reakcję na dodatki detergentowe. Takie produkty zapewniają także lepszą ochronę przed zużyciem, są bardziej wydajne i wytrzymałe – Robert Gałkowski, ekspert techniczny Shell Polska.

Napowietrzenie oleju hydraulicznego powoduje kawitację, zmniejsza wydajność i czułość układów, a także przyczynia się do wytwarzania przez pompę hałasu szerokopasmowego. Może też przyspieszyć utlenianie oleju, tym samym skracając jego okres eksploatacji i wpływając na obniżenia precyzji procesów hydraulicznych. Shell Tellus S4 VE umożliwia szybkie uwalnianie powietrza, co pomaga utrzymać jego wydajność i unikać kawitacji czy innych zjawisk mających wpływ na nieprawidłowe działanie układu.

Mobilne układy hydrauliczne w nowoczesnych maszynach budowlanych są bardziej kompaktowe – mają mniejszy zbiornik na olej hydrauliczny, co sprawia, że są w większym stopniu podatne na napowietrzanie. Zalewane są mniejszą ilością oleju, w wyniku czego środek smarny może przebywać w zbiorniku zaledwie 30 sekund, pozostawiając niewiele czasu na uwalnianie powietrza. Zwiększa to ryzyko powstawania pęcherzyków powietrza w układach hydraulicznych, co może skutkować zmniejszeniem ich wydajności i czułości, jednocześnie powodując większy hałas i zwiększając prawdopodobieństwo awarii pompy. W związku z tym poszukiwane są nowe, efektywne rozwiązania, które będą przyczyniać się do zmniejszenia śladu węglowego oraz hałasu generowanego przez branżę budowalną. Jednym z najlepszych sposobów na rozwiązanie tych problemów jest wdrożenie efektywniej gospodarki smarnej w firmach budowlanych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!