Znaczące przebiegi, duże obciążenia i ciągła eksploatacja –samochody dostawcze nie mają łatwego życia. Ponieważ ta klasa pojazdów jest poddawana znaczącym obciążeniom, a ich średni wiek w UE wynosi 10,9 lat, segment pojazdów dostawczych daje spore możliwości serwisowe i naprawcze dla warsztatów.
ZF Aftermarket wspiera niezależne warsztaty dzięki częściom oferowanym pod marką Lemförder, której eksperci przygotowali wskazówki dotyczące naprawy jednego z najbardziej popularnych pojazdów dostawczych – Volkswagena T5. W Polsce zarejestrowanych jest blisko 3,3 miliona samochodów dostawczych (do 3,5 tony całkowitej masy pojazdu).
33,2 mln samochodów dostawczych znajduje się w ciągłym użytkowaniu w całej Unii Europejskiej. Licząca ponad 6,2 mln pojazdów Francja ma zdecydowanie największą flotę samochodów dostawczych. Kolejne kraje na liście to: Hiszpania (4,6 mln), Wielka Brytania (4,4 mln) i Włochy (4,2 mln). W Polsce zarejestrowanych jest około 3,3 mln tego typu pojazdów.
Pojazdy te są często używane codziennie do przewozu dużych ładunków, co oznacza, że podlegają one również dużym obciążeniom i szybszemu zużyciu. Samochody dostawcze we wszystkich kategoriach wiekowych, znacznie częściej nie przechodzą corocznej kontroli stanu technicznego pojazdu w porównaniu do samochodów osobowych, wskaźnik awaryjności samochodów dostawczych powyżej dziesięciu lat wynosi 30 procent.
Wiele firm w pełni wykorzystuje dzienną dopuszczalną ładowność swoich pojazdów. Podczas gdy samo podwozie może być zaprojektowane i dostosowane do tego rodzaju pracy, przeguby kulowe i drążki kierownicze, łączniki stabilizatora oraz inne części układu kierowniczego i zawieszenia są narażone na znaczące obciążenia. ZF Aftermarket zaleca warsztatom wizualną kontrolę elementów zawieszenia i sprawdzenie go pod kątem prześwitu za każdym razem, gdy samochód dostawczy pojawia się w warsztacie. Oczywiście, zalecana jest również wymiana uszkodzonych i zużytych elementów, jeśli zachodzi taka konieczność. Jest to jedyny sposób na zagwarantowanie bezpiecznego prowadzenia pojazdu i upewnienie się, że przejdzie on kontrolę stanu technicznego.
Nowe produkty w ofercie elementów zawieszenia marki Lemförder
ZF Aftermarket stale poszerza swoją ofertę elementów zawieszenia do samochodów dostawczych. Nowe pozycje w portfolio obejmują:
- Osłonę osi i układu kierowniczego do Forda Transit/Tourneo Custom
- Wewnętrzne drążki kierownicze, drążki kierownicze i końcówki drążka kierowniczego do Citroëna Jumpy/Peugeota Expert/Toyoty Proace
- Mocowania tylnej osi i mocowania stabilizatora dla VW T5/T6 oraz Crafter
- Mocowania przedniej osi i wahacze do VW Crafter
- Wahacz przedniej osi i zwrotnica do Renault Kangoo oraz Mercedesa Citan
Komentarze