Wielton zwiększa udziały na spadającym polskim rynku

9 marca 2020, 14:24

Wielton umacnia pozycję na polskim rynku. W lutym bieżącego roku spółka została wiceliderem producentów osiągając aż 18,0 proc. udział, kontynuując trend z końca 2019 roku. To już kolejny miesiąc z rzędu, w którym Wielton odnotował wzrost udziałów w rynku. Tylko w lutym polski producent miał 295 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów o dopuszczalnej masie (DCM) pow. 3,5 tony.

Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, na podstawie danych z systemu CEPiK pokazuje, że Wielton radzi sobie z trudnym okresem dla branży producentów naczep. Wieluńska spółka nie tylko nie oddała rynku, ale wykorzystała zadyszkę rywali do zwiększenia swojego udziału. W lutym spółka zarejestrowała 295 szt. nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 tony. Przełożyło się to na dokładnie 18,0 proc. udział w rynku w tym miesiącu – wzrost o 1,95 proc. rdr – i zapewniło pozycję wicelidera rynku. W tym okresie cały rynek nowych rejestracji spadł o 35,4 proc. do poziomu 1 639 szt.

– Kontynuujemy budowanie udziałów na rodzimym rynku. Naszym celem jest osiągnięcie lepszej pozycji rynkowej pomimo trudnego, spadającego rynku. Wyniki wskazują, że najbliższa konkurencja odnotowuje dużą korektę,  ich sprzedaż spada z większą dynamiką niż kurczący się rynek. My, po reorganizacji struktur, sprzedaży tracimy mniej niż rynek oraz aktywnie walczymy o zamówienia i udziały. – powiedział Andrzej Mowczan, Dyrektor Komercyjny Grupy Wielton.

Strategia Wieltonu przynosi zamierzony skutek, bo to już trzeci miesiąc z rzędu, w którym odnotował wyższe udziały rynkowe w porównaniu do analogicznych okresów rok do roku. W grudniu ubiegłego roku Spółka została liderem rejestracji z udziałem 16,7 proc. Natomiast w styczniu bieżącego roku, pomimo trudnego spadającego rynku Wielton odnotował 16,2 proc. udział.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!