Amortyzatory Sachs dostępne z plastikową osłoną przeciwpyłową

, 29 lipca 2020, 10:02

Amortyzatory marki Sachs do pojazdów użytkowych zapewniają optymalny komfort jazdy i skutecznie odciążają pojazd oraz kierowcę, oferując jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo transportu. ZF Aftermarket oferuje teraz na niezależnym rynku części zamiennych amortyzatory do pojazdów użytkowych wyposażone dodatkowo w plastikowe osłony.

Bezpieczeństwo transportu jest priorytetem dla operatorów pojazdów użytkowych, zwłaszcza w przypadku wrażliwych na uszkodzenie ładunków. Amortyzatory wraz ze sprężynami tworzą połączenie pomiędzy zawieszeniem koła, a podwoziem i mają
bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo. Działanie amortyzatora polega na redukcji drgań sprężyny zawieszenia, spowolnienia jej i zapewnienia optymalnego kontaktu z drogą.

Konstrukcja z rurami ochronnymi z tworzyw sztucznych ma następujące zalety w porównaniu z poprzednimi generacjami z metalowymi osłonami ochronnymi:

  • Plastik jest odporny na czynniki wywołujące korozję, takie jak wilgoć i sól drogowa.
  • Zastosowanie tworzywa sztucznego zamiast metalu jako osłona części zmniejsza również wagę każdego amortyzatora, co przyczynia się do istotnej redukcji wagi pojazdu.

Montaż amortyzatorów z plastikowymi osłonami przeciwpyłowymi odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku dobrze znanych amortyzatorów z metalową osłoną. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe rozmieszczenie części do montażu amortyzatora (przeguby sworzniowe /łożyska amortyzatorów). Ponadto, przy okazji wymiany amortyzatorów,
takie części jak: mocowania amortyzatorów, elementy układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe powinny również zostać sprawdzone. Zaleca się lekkie nasmarowanie śrub mocujących połączeń pierścieniowych.

Części gumowo-metalowe należy jednak zabezpieczyć przed smarem. To, czego należy całkowicie unikać podczas montażu amortyzatora z plastikową osłoną przeciwpyłową, to przytrzymywanie samej rury ochronnej, co nie jest konieczne do prawidłowego,
profesjonalnego montażu.

Zasadniczo amortyzatory pojazdów użytkowych należy sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać najpóźniej po 250 000 km. Zaleca się, aby otaczające elementy również zostały poddane profesjonalnej kontroli. W ten sposób można szybko wykryć wszelkie wadliwe komponenty w pobliżu amortyzatorów i uniknąć kosztownych przestojów związanych z naprawą pojazdu.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!