Odpowiadając na zapotrzebowanie branży transportu publicznego, firma Solaris przygotowała nową pozycję w portfolio produktów, wzbogacając dotychczasową ofertę pojazdów niskoemisyjnych o Solarisa Urbino mild hybrid.
Autobusy hybrydowe nie są nowością w ofercie Solarisa. Pierwszy Urbino hybrid został zaprezentowany już w 2006. Solaris był wtedy pierwszym europejskim producentem oferującym seryjnie produkowany autobus z napędem hybrydowym (spalinowo-elektrycznym). Nowe generacje autobusów hybrydowych znajdują się w ofercie Solarisa do dziś.
Mild hybrid to jednak nowe rozwiązanie. To odpowiedź na zapotrzebowanie operatorów i przewoźników oferujących usługi w komunikacji publicznej na nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej, które minimalizują wpływ na środowisko naturalne, a jednocześnie pozwalają generować znaczne oszczędności i obniżyć zużycie paliwa. Rozwiązanie, powszechnie nazywane na rynku mild hybrid, stanowi naturalne rozwinięcie technologii rekuperacyjnej w autobusach, wykorzystującej energię wytwarzaną w procesie hamowania. Dzięki temu pojazdy emitują mniej zanieczyszczeń i są bardziej przyjazne dla środowiska niż wymagają tego restrykcyjne normy EURO 6 dla silników spalinowych.
W naszych nowych pojazdach będziemy oferować system mild hybrid najnowszej generacji. Przewiduje się, że obecność rozwiązań tego typu na rynku będzie systematycznie wzrastać. Solaris po raz kolejny reaguje na obserwowane zmiany. Z satysfakcją informujemy o włączeniu tego nowoczesnego, niskoemisyjnego rozwiązania do portfolio naszych pojazdów – powiedział Petros Spinaris, Wiceprezes firmy Solaris.
System wykorzystany w najnowszej pozycji w autobusowym portfolio Solarisa bazuje na trzech kluczowych elementach: maszynie elektrycznej, systemie magazynowania energii oraz sterowniku układu nadzorującego pracę systemu. W trakcie hamowania autobusu maszyna elektryczna pracuje jak generator i maksymalną możliwą mocą ładuje magazyn energii. Pojemność magazynu energii jest dobrana w taki sposób, aby rekuperować energię podczas hamowania z prędkości około 60 km/h. Gdy w magazynie jest dostępna energia, w trakcie przyspieszania maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny i wspomaga pracę silnika spalinowego.
Innymi słowy podczas hamowania system mild hybrid generuje i magazynuje energię, a podczas przyspieszania autobusu wspomaga pracę silnika spalinowego. Dzięki temu uzyskiwane są oszczędności w zużyciu paliwa. Mild hybrid w odróżnieniu od autobusów hybrid, charakteryzuje się mniejszą mocą jednostki elektrycznej, której głównym zadaniem jest odciążenie silnika spalinowego.
Wprowadzenie modelu mild hybrid wzbogaca tym samym dotychczasowe portfolio firmy Solaris z obszaru pojazdów niskoemisyjnych: Urbino hybrid oraz Urbino CNG. Są to pojazdy niskoemisyjne, charakteryzujące się wysoką operacyjnością, a jednocześnie ekonomiczne w eksploatacji. Solaris Urbino mild hybrid dopełni dotychczasową ofertę producenta.
Solaris Urbino mild hybrid to nowość w naszej ofercie, ale bazująca na dopracowanym rozwiązaniu najnowszej generacji. Z pewnością będziemy dalej rozwijać tę część naszego portfolio, aby klienci mogli wybierać pomiędzy pojazdami całkowicie zeroemisyjnymi lub niskoemisyjnymi, w zależności od potrzeb i możliwości związanych z infrastrukturą do obsługi autobusów – podkreślił Michał Pikuła, Dyrektor Rozwoju Autobusów, Solaris Bus & Coach.
Komentarze