Maszoński Logistic testuje ekologiczną naczepę

, 9 listopada 2020, 14:39

Wieloletnia współpraca firmy Wielton z Maszoński Logistic, firmą działającą w sektorze TLS na rynku europejskim, daje kolejne efekty. W ostatnim czasie kooperacja skupiła się na poszukiwaniu niskoemisyjnych rozwiązań w transporcie.  Z tego powodu Maszoński Logistic testuje ekologiczną naczepę Curtain Master marki Wielton.

Produkt wieluńskiego producenta został wyposażony w system aerodynamiczny, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a tym samym redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery i oszczędność na poziomie kosztów eksploatacji.

W ostatnich latach transport skupiony jest na poszukiwaniu skutecznych rozwiązań, których celem jest redukcja śladu węglowego. Producenci pojazdów prowadzą prace nad rozwiązaniami niskoemisyjnymi i dążą m.in. do ograniczenia zużycia paliwa w swoich pojazdach. W odpowiedzi na obserwowane trendy oraz w trosce o zminimalizowanie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko, firma Wielton oferuje klientom naczepę kurtynową Curtain Master wyposażoną w pakiet aerodynamiczny. Naczepę charakteryzuje wysoka wytrzymałość oraz niska masa własna, a dodatkowe osłony boczne
i tylne, tworzące system aerodynamiczny OptiFlow, zapewniają redukcję spalania o ok. 2l/100 km. Pojazd ten jest obecnie testowany przez firmę Maszoński Logistic, która od 24 lat świadczy usługi transportowo-logistyczne na terenie krajów Unii Europejskiej.

Wielton współpracuje z firmą Maszoński Logistic od 13 lat, dostarczając przez ten okres kilkadziesiąt zestawów przestrzennych i naczep. Jednak tym razem kooperacja ma inny wymiar. Przyjmując na testy naczepę Curtain Master wyposażoną w pakiet aerodynamiczny, przewoźnik chce zapewnić dostęp do ekologicznych pojazdów klientom, którzy w szczególny sposób dbają o redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

W naczepie Curtain Master szczególny nacisk położono na wytrzymałość, szczelność
i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość pojazdu potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi na stacji do całopojazdowego badania naczep w Dziale Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczepy, co wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. Podwozie zostało zabezpieczone przed korozją za pomocą techniki malowania katoferycznego, która gwarantuje uzyskanie optymalnej grubości powłoki i dłuższą żywotność naczepy. Ponadto, naczepa może zostać wyposażona
w aerodynamiczny system OptiFlow, który zapewnia mniejsze zużycie paliwa, a tym samym redukcję emisji zanieczyszczeń do atmosfery i oszczędność na poziomie kosztów eksploatacji.

Zmniejszenie oporu powietrza uzyskano dzięki dodatkowym osłonom bocznym (Side Wings) podwozia oraz skrzydłom zamontowanym na panelu tylnym (Tail End) naczepy. Pakiet aerodynamicznych rozwiązań Curtain Master uzupełniają opony o zmniejszonych oporach toczenia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!