ECO Air – uniwersalne zawieszenie

23 listopada 2020, 23:58

Bazując na wieloletnim doświadczeniu, BPW regularnie ulepsza swoje produkty wykorzystując najnowsze technologie do tworzenia coraz lepszych produktów.

ECO Air

Wprowadzone w 2012 roku zawieszenia pneumatyczne ECO Air Compact zapoczątkowały optymalizację zawieszeń naczepowych według koncepcji „Compact design”, czyli kompaktowego projektowania podzespołów pracujących w ramach większego systemu. Charakterystyczną cechą tych zawieszeń jest zastąpienie resorów wahaczami, opartymi bezpośrednio na korpusie osi. Kolejnym krokiem rozwoju tej konstrukcji jest zawieszenie  ECO Air, w którym seryjnie zastosowano technologię laserowej obróbki powierzchni wahaczy oraz korpus osi o przekroju okrągłym. Wspomniana technologia laserowego formowania powierzchni pozwala na wprowadzenie modułowego, skręcanego zawieszenia współpracującego z okrągłym korpusem osi bez konieczności stosowania dodatkowych płyt kształtowych. Zawieszenie ECO Air opracowano do zastosowań 9t w pojazdach dalekobieżnych, jak również pracujących w trudniejszych warunkach – typowych dla wywrotek. Specjalne formowanie elementów przy użyciu lasera wzmacnia stabilność i wytrzymałość  zawieszenia bez zwiększania jego masy.

Obecnie w Europie zawieszenie ECO Air staje się podstawowym, uniwersalnym zawieszeniem BPW, stosowanym zarówno w naczepach chłodniach, cysternach, jak i  lekkich wywrotkach. Jedna oś do wielu zastosowań oznacza mniej złożoną logistykę produkcji. Spodziewać się zatem należy krótszych terminów realizacji.

Jednocześnie z wprowadzeniem zawieszeń serii ECO Air, BPW dokonało modernizacji zacisku hamulcowego własnej produkcji. Od 2010 roku zautomatyzowaną linię produkcyjną zacisków ECO DISC opuściło ponad 2 miliony egzemplarzy pierwszej generacji. Nowy zacisk jest bardziej zwarty od poprzednika. Zredukowano liczbę elementów mechanizmów wewnętrznych zacisku zachowując tę samą skuteczność hamowania. Dla zapewnienia komfortu obsługi mechanizm regulacji zacisku umieszczono od strony siłownika hamulcowego, dzięki czemu jest on dostępny bez konieczności demontażu koła. Zmiany konstrukcyjne wprowadzono w sposób przemyślany, zachowując to co osiach BPW najlepsze. Tak więc bez zmian pozostają piasty ECO Plus3 z łożyskami stożkowymi, a także wysoko ceniona przez mechaników możliwość wymiany tarczy hamulcowej bez demontowania zacisku z osi.

Efektem zastosowania uniwersalnych zawieszeń BPW ECO Air z osiami wyposażonymi w zaciski serii TS2 jest obniżenie masy 3-osiowego pojazdu o 27kg. Niższa masa własna pojazdu to mniejsze zużycie paliwa i większa ładowność.

Nowością w ofercie jest możliwość zastosowania w osiach systemu AirSave, czyli układu automatycznego uzupełniania powierza oponach podczas jazdy. AirSave działa bez ingerencji kierowcy. Po wykryciu spadku ciśnienia w ogumieniu system automatycznie uzupełnia powietrze w kole w czasie jazdy, zapobiegając awariom ogumienia podczas jazdy. Pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Władek, 24 listopada 2020, 10:29 1 0

fajna sprawa, pozdrawiam

Odpowiedz