MAN zaprojektował model TGE do wykonywania testów koronawirusa

, 30 listopada 2020, 11:45

MAN Truck & Bus zaprojektował, we współpracy z ekspertami w dziedzinie zdrowia,  pojazd diagnostyczny umożliwiający bezpieczne i szybkie diagnozowanie przypadków zakażenia SARS CoV-2. Laboratorium powstało na bazie samochodu MAN TGE. Może on w ciągu doby wykonać ponad 500 testów i nadaje się do wykonywania testów bezpośrednio w miejscu, gdzie powstało podejrzenie zakażenia, np. w domach opieki społecznej, szkołach, przedsiębiorstwach i innych placówkach.

Pojazd MAN przystosowany do wykonywania testów na obecność koronawirusa w krótkim czasie dostarcza bezpośrednio na miejscu wyniki testów PCR. Istotną zaletą tego rozwiązania jest nie tylko łatwy dostęp do testów, ale także krótki czas ich wykonywania. Dzięki zainstalowaniu na pokładzie pojazdu MAN TGE urządzeń do diagnostyki molekularnej Vivalytic firmy Bosch Healthcare Solutions wyniki testów PCR gotowe są już w ciągu 39 minut. Są to aktualnie najszybsze na rynku, dopuszczone do stosowania urządzenia do wykonywania testów PCR. Cały proces testowania obejmujący pobranie wymazu, przygotowanie próbek i wykonanie samego testu zajmuje niecałą godzinę.

Mobilny pojazd diagnostyczny MAN może być elastycznie stosowany, zapewniając szybkie zwiększenie ilości wykonywanych testów w miejscach, w których zachodzi taka potrzeba, na przykład na przejściach granicznych wzdłuż autostrad. Mobilny pojazd diagnostyczny jest wyposażony w urządzenia cyfrowe. Można w nim w sposób ciągły wykonywać cztery zadania: pobieranie wymazu, wykonanie testu, analizę wyniku i przekazanie informacji o wyniku. Wyniki testów PCR przesyłane są cyfrowo, w czasie rzeczywistym, z urządzenia testującego na laptop. Umożliwia to szybkie sporządzenie raportu bezpośrednio w transporterze MAN i przesłanie go do właściwych organów służby zdrowia, urzędów lub poddanych testowi osób.

Przygotowano pojazdy oparte na dwóch różnych koncepcjach: pierwszy ma standardowy rozstaw osi i całkowitą masę dopuszczalną 3,5 t, zaś drugi posiada dłuższy rozstaw osi i całkowitą masę do 5,5 t. Pojazdy w krótszej wersji zostały wyposażone przez uczestniczącą w pracach projektowych firmę aprimeo diagnostics – partnera dystrybucyjnego Bosch – w aparaty testujące Vivalytic (do 16 sztuk w pojeździe) i są stosowane jako mobilne pojazdy diagnostyczne. Aparaty testujące Bosch Vivalytic umieszczono w specjalnie przygotowanych systemach szaf. Wymazy pobierane są poza pojazdem, pod opieką wykwalifikowanego personelu medycznego. Takie rozwiązanie zapewnia możliwość wykonania testów u wielu osób i dobrze sprawdza się w przypadku konieczności testowania pensjonariuszy domów opieki, uczniów i personelu szkół, uczestników dużych imprez lub pracowników przedsiębiorstw. W dłuższych pojazdach zainstalowanych jest 8 urządzeń do wykonywania testów PCR.

Wyposażenie seryjne pojazdu obejmuje, między innymi, higienicznie wykończone powierzchnie, automatyczne drzwi przesuwane, klimatyzację i klimatyzację postojową oraz automatyczne schodki. Jako wyposażenie specjalne dostępne są, między innymi, maksymalnie dwie umywalki (w kabinie do testowania i kabinie do pobierania wymazów), stanowisko komputerowe z gniazdkiem 220 V oraz lodówka, dzięki której w pojeździe mogą być dodatkowo przechowywane testy na przeciwciała.

Autorami pomysłu i koncepcji mobilnego pojazdu diagnostycznego do wykonywania testów na obecność koronawirusa są firmy Leeloo Medical i MAN Truck & Bus. Firma MKT-Krankentransport przygotowała jako operator karetek pogotowia ekspertyzę dotyczącą postępowania z pacjentami. MAN we współpracy z firmą AMS Ambulanzmobile przebudowują pojazdy zgodnie z wymaganiami medycznymi i epidemiologicznymi. Opinia o pojeździe i ocena zagrożenia zostały wydane przez doradcę w dziedzinie ochrony epidemiologicznej przy niemieckim stowarzyszeniu świadczącym pomoc medyczną w ramach katastrof (Medizinisches Katastrophen-Hilfswerk Deutschland e.V. – MHW).

Nowe pojazdy diagnostyczne MAN przystosowane do wykonywania szybkich testów PCR na obecność wirusa SARS-CoV-2 mogą być stosowane w całej Europie (EU 27+3). Zamówienia są już przyjmowane. Dwa pierwsze pojazdy wyprodukowano w październiku 2020 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!