Dzięki osi naczepy Kögel NOVUM firma z Burtenbach rewolucjonizuje własne podwozie i oferuje nową, zoptymalizowaną wersję popularnej osi naczepy Kögel. Inżynierowie skupili się na opracowaniuespołu osi, który odpowiada na potrzeby klientów i jest dopasowany do naczep generacji NOVUM.
KTA Novum łączy komponenty w koncepcję, która stanowi filar generacji NOVUM, dzięki opracowaniu nowej konstrukcji podparcia osi. Podpora osi jest zaprojektowana tak, aby optymalnie przenosić siły na dźwigar wzdłużny. Nowo zaprojektowana gumowo-stalowa tuleja o asymetrycznym kształcie wspomaga również delikatne przenoszenie mocy z wahacza na wspornik osi.
Sugestie dotyczące praktycznego użytkowania wpływają na każdy rozwój produktu. Szczególnie duże jest zapotrzebowanie na długie okresy konserwacji i krótkie przestoje. Dlatego inżynierowie Kögel zdecydowali się na zoptymalizowany wagowo hamulec jednokurkowy w połączeniu z nośnikami zacisków hamulcowych z powłoką KTL oraz wytrzymałymi klockami i tarczami hamulcowymi. Powłoka KTL chroniąca przed korozją i uderzeniami kamieni pokrywa prawie wszystkie części podwozia, co optymalnie zwiększa jej trwałość.
Firma Kögel zmniejszyła wagę KTA: lżejsze hamulce, bezpośrednie mocowanie belki osi za pomocą wahacza i dwóch zamiast czterech sworzni prowadzących umożliwiają redukcję komponentów i tym samym wyraźne zmniejszają całkowitą masę podwozia w porównaniu z pierwszą generacją osi naczepowych Kögel. Skutkuje to niższym zużyciem paliwa, co prowadzi do mniejszej emisji CO2. Jest to zaleta zarówno dla portfela klienta, jak i dla środowiska.
Komentarze