BAE Systems dostarczył pierwsze układy hybrydowe z możliwością podłączania do sieci elektrycznej (plug-in), firmie Alexander Dennis Limited (ADL), która jest dostawcą autobusów dla Irlandii. Systemy Series-ER (Electric Range) zostaną zainstalowane w irlandzkiej flocie nawet 600 autobusów hybrydowych Enviro400ER. BAE Systems przekazało już systemy do pierwszych 100 autobusów, a w przyszłym roku dostarczy kolejne 180 układów.
System Series-ER znajduje się już w przeszło 13 000 autobusach na całym świecie. Technologia ta jest stosowana w środkach komunikacji miejskiej w całej Europie, w tym w miastach takich jak Brighton, Londyn, Namur czy Paryż. Irlandzkie autobusy jako pierwsze na świecie będą wyposażone w nowe rozwiązanie plug-in.
Oznacza to, że oprócz korzystania z wydajnego generatora pokładowego do ładowania autobusu w ruchu, będzie je można również podłączać do sieci, umożliwiając operatorom inny sposób ładowania.
System Series-ER umożliwia autobusom jazdę do pięciu kilometrów przy wyłączonym silniku. Ta funkcja daje miastom nowe możliwości poprawy jakości powietrza. Autobusy te będą zużywać do 35 procent mniej paliwa w porównaniu do pojazdów konwencjonalnych.
Technologia czystego transportu w naszych miastach ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia bezemisyjnej przyszłości. Nasz system pomoże Irlandii zrobić kolejny krok w kierunku pełnej elektryfikacji i poprawy jakości powietrza dla mieszkańców, osób zatrudnionych i turystów – powiedział Ian Wilson, dyrektor ds. rozwoju biznesu w dziale Power & Propulsion Solutions firmy BAE Systems.
Alexander Dennis Enviro400ER jest idealnie dostosowany do zmieniających się potrzeb operatorów, w tym bezemisyjnej pracy w miejscach o dużym zanieczyszczeniu powietrza. Dzięki możliwości ładowania akumulatorów z zewnątrz można jeszcze bardziej ograniczyć zużycie energii na pokładzie. Ta nowa generacja autobusów piętrowych dla Irlandii po raz kolejny pokazuje, że koncentrując się na innowacjach, budujemy autobusy, których nasze miasta potrzebują, aby sprostać swoim wyzwaniom transportowym – powiedział Paul Davies, prezes i dyrektor zarządzający ADL.
Układ napędowy autobusu obejmuje silnik elektryczny i generator, ulepszoną baterię i inteligentne elektroniczne elementy sterujące, które tworzą napęd w pełni elektryczny. Pozwoli on operatorom korzystać z zielonej energii z sieci i przygotować się do całkowicie elektrycznej pracy w przyszłości. Operatorzy mogą teraz używać sieci do zasilania – podobnie jak w elektrycznym autobusie – i zwiększyć pojemność akumulatora, aby wydłużyć czas wyłączenia silnika. W wielu przypadkach będzie to oznaczać, że cała trasa może być zasilana energią sieciową, gdy istnieje niezbędna infrastruktura ładowania.
BAE Systems rozwija swoją technologię i zapewnia obsługę w swoich zakładach w Endicott w stanie Nowy Jork, oraz w Rochester w Wielkiej Brytanii.
Komentarze