Ponad 80 zawodowych kierowców wzięło udział w wykładach online z bezpiecznej jazdy, a kolejnych 50 sprawdziło swoje umiejętności w praktyce, wsiadając do kabin najnowszych modeli Volvo Trucks i ćwicząc kontrolowane poślizgi na Autodromie Jastrząb. Pomimo pandemicznych ograniczeń, organizowana już po raz piąty akcja „Profesjonalni kierowcy” zakończyła się sukcesem.
Organizatorzy już planują przyszłoroczne działania z jeszcze większą niż dotychczas liczbą partnerów. W tej chwili trwają rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi.
– Akcja „Profesjonalni kierowcy” jest bardzo dobrze odbierana w branży. Nikt nie ma wątpliwości, jak ważne jest stałe doskonalenie i podnoszenie kwalifikacji zawodowych kierowców. Wsparcie partnerów jest dla nas niezwykle cenne, bez ich zaangażowania nie moglibyśmy kontynuować naszych działań. W tych szczególnych czasach, gdy zawód kierowcy tylko zyskuje na znaczeniu, dalsze szkolenia to konieczność, nasza społeczna odpowiedzialność – nie ma wątpliwości Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Bohaterowie naszych czasów
„Profesjonalni kierowcy” to największa akcja społeczna branży TSL. W bezpłatnych warsztatach teoretycznych i praktycznych uczestniczą osoby, które mają prawo jazdy kategorii C+E, ale nigdy nie pracowały w zawodzie. Od 2016 roku, a więc od początku akcji, Volvo Trucks wspólnie z Continental Opony Polska, MJM Brokers, Volvo Financial Services, Ergo Hestią i MAK Ubezpieczenia przeszkolili ponad 900 osób. Zdecydowana większość znalazła pracę w zawodzie.
Podczas piątej edycji w zajęciach online, odbywających się w pierwszych miesiącach pandemii koronawirusa, uczestniczyło ponad 80 osób z całej Polski, także te, które w tradycyjnych szkoleniach, z różnych powodów, nie mogły dotychczas wziąć udziału. Podczas pięciu spotkań kierowcy uczyli się m.in. mocowania ładunku czy jazdy defensywnej.
– To było dużo wyzwanie, ale kontynuowanie akcji „Profesjonalni kierowcy” było i jest dla nas ważne. Zawód kierowcy stał się bardzo istotny, szczególnie w okresie wzmożonej aktywności konsumentów na początku pandemii, gdy bez względu na okoliczności, dostawy do sklepów nie mogły zostać przerwane. Kierowcy są bohaterami tych pandemicznych czasów – przekonuje Piotr Werner, menedżer ds. produktu Volvo Trucks Polska, koordynator akcji.
W zajęciach praktycznych, zorganizowanych na Autodromie Jastrząb, najnowocześniejszym obiekcie szkoleniowym w kraju, wzięło udział 51 osób. Młodzi kierowcy pod czujnym okiem najlepszych szkoleniowców w Polsce ćwiczyli m.in. poślizg podczas jazdy z dużą prędkością czy zachowanie podczas nagłego wtargnięcia na drogę. W szkoleniach wykorzystywane były również symulatory o sześciu stopniach swobody, zaprojektowane z wykorzystaniem kabiny pojazdu ciężarowego.
Chętnych na szkolenie praktyczne było znacznie więcej niż miejsc. Niestety obostrzenia sanitarne nie pozwoliły na zwiększenie liczby uczestników.
Dodatkową wartością dla adeptów tego zawodu była możliwość przetestowania najnowocześniejszych samochodów ciężarowych na rynku: Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM i Volvo FMX. W Polsce nowe modele po raz pierwszy zostały zaprezentowane we wrześniu. Ich produkcja ruszy w marcu 2021 roku.
Przygotowania do 6. edycji
Volvo Trucks Polska wspólnie z partnerami akcji pracuje w tej chwili nad programem i harmonogramem przyszłorocznej edycji szkoleń. Zajęcia odbędą się w systemie hybrydowym: teoretyczne w sieci, praktyczne na torze. Volvo Trucks chce, by było ich więcej niż w 2020 roku.
– Zamierzamy też wrócić do szkoleń na drogach publicznych, z których – z uwagi na pandemię – zrezygnowaliśmy. Pojawi się także nowy temat: pobieranie i odbieranie ładunków w przestrzeni magazynowej. Pierwsze szkolenia zaplanowaliśmy na marzec – zapowiada Piotr Werner.
W tej chwili na rynku brakuje ok. 100 tys. zawodowych kierowców. Organizatorzy akcji chcą dotrzeć do jak największej grupy młodych ludzi i zmienić, nie zawsze pozytywny, wizerunek tego zawodu.
Komentarze