DAF wprowadza nowy model LF Electric

, 27 stycznia 2021, 13:13

DAF rozszerza swoją ofertę pojazdów elektrycznych o model LF Electric – 19-tonowy pojazd do dystrybucji miejskiej. Pojazd wyposażony w najnowocześniejsze technologie ma zasięg do 280 kilometrów.

 

DAF wprowadził na rynek w pełni elektryczny ciągnik siodłowy — model CF Electric (masa całkowita zestawu do 37 ton) — przeznaczony głównie do prowadzenia dostaw do supermarketów i transportu między miastami. Niedawno rozszerzyła gamę pojazdów z napędem elektrycznym o model 6×2 CF Electric na podwoziu pod zabudowę ze skrętną osią tylną (masa całkowita pojazdu do 29 ton), który sprawdza się w zastosowaniach takich jak wywóz odpadów, zapewniając zerowy poziom emisji spalin.

Nowy model LF Electric to najnowszy produkt firmy DAF, w którym zastosowano w pełni elektryczny układ napędowy.

Silnik elektryczny w pojeździe LF Electric ma moc znamionową 250 kW (wartość szczytowa — 370 kW) oraz nominalny moment obrotowy 1200 Nm (wartość szczytowa — 3700 Nm). Czerpie energię z akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) o wydajności energetycznej brutto 282 kWh (wydajność użyteczna — 254 kWh). Dzięki temu model LF Electric ma zasięg 280 km.

Nowe akumulatory

DAF stosuje tzw. akumulatory LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) we wszystkich w pełni elektrycznych pojazdach. To akumulatory najnowszej generacji, niezawierające kobaltu ani magnezu i zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju. Mają one również ulepszoną konstrukcję, co przekłada się na większą gęstość energii na litr. Akumulatory LFP są objęte 6-letnią gwarancją.

Wolne i szybkie ładowanie

Nowy model DAF LF Electric wyróżnia się układem wieloźródłowego ładowania. Ten układ umożliwia uzupełnienie energii w bateriach pojazdu ciężarowego za pośrednictwem zwykłej sieci energetycznej. Przydaje się to pod koniec dnia, gdy kierowca wraca do bazy. W trybie ładowania wolnego (Prąd zmienny 400 V, 22 kW, 3-fazowy) naładowanie akumulatorów od 20% do 80% trwa 6,5 godziny. Na pełne naładowanie (od 0% do 100%) potrzeba maksymalnie 12 godzin. W przypadku dostępności odpowiedniej instalacji szybkie ładowanie akumulatorów (Prąd stały 650 V, 150 kW) z poziomu 20% do poziomu 80% trwa jedynie 60 minut, a pełne — 2 godziny.

Dostępność układu e-PTO

Nowy model DAF LF Electric można kupić z układem e-PTO 400 V służącym do zasilania wyposażenia dodatkowego, takiego jak elektryczny system chłodzenia czy dźwig elektrohydrauliczny. Eliminuje to konieczność stosowania osobnego generatora i zapewnia, że dystrybucyjny pojazd ciężarowy nie emituje żadnych spalin.

Dwie opcje rozstawu osi

Początkowo model LF Electric będzie dostępny jako 19-tonowy pojazd ciężarowy na podwoziu pod zabudowę, z dwiema opcjami rozstawu osi — 5,3 lub 5,85 m. Dopuszczalna ładowność to 11 700 kg.

Produkcja pojazdu DAF LF Electric, który został opracowany w ścisłej współpracy z przedsiębiorstwem Dana Inc., rozpocznie się w maju, w brytyjskich zakładach Leyland Trucks.

DAF LF Electric | Podwozie pod zabudowę — specyfikacja techniczna

  • Podwozie: 19-tonowe, 4×2
  • Rozstaw osi: 5300 mm lub 5850 mm
  • Masa własna podwozia: 7300 kg
  • Ładowność: 11 700 kg
  • Silnik elektryczny: Dana, z magnesami trwałymi
  • Moc: 250 kW (znamionowa) / 370 kW (szczytowa)
  • Moment obrotowy: 1200 Nm (znamionowy) / 3700 Nm (szczytowy)
  • Pojemność akumulatora: 282 kWh (pojemność użyteczna 254 kWh)
  • Zasięg: do 280 km (akumulator naładowany w 100%)
  • Szybkie ładowanie akumulatorów (moc ładowarki 150 kW):
    • 20% do 80% – 1 godz.
    • 0% do 100% – 2 godz.
  • Ładowanie wolne w nocy (moc ładowarki 22 kW):
    • 20% do 80% – 6,5 godz.
    • 0% do 100% – 12 godz.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!