Na jakie konfiguracje dostawczego Iveco decydują się klienci?

, 10 lutego 2021, 11:55

1489 egzemplarzy IVECO Daily sprzedała Grupa DBK w 2020 roku. Na jakie warianty najczęściej decydowali się klienci?

Liczby najlepiej wyjaśniają popularność Daily. Na drogach trudno spotkać dwa takie same Daily, skoro klienci mają do wyboru jedną z 8 tys. konfiguracji różniących się kolorem, wyposażeniem, wymiarami czy ładownością. Dwie ostatnie cechy są kluczowe. Daily Furgon może mieć skrzynię ładunkową o kubaturze od kompaktowych 7,3 m3  do 20 m3 (19,6 w największej wersji), a największa dopuszczalna masa całkowita to 7 ton. Jeszcze więcej, a konkretnie 7,2 t, na swoje „barki” może wziąć Daily podwozie z kabiną.

Wybór podwozia z kabiną otwiera kolejne możliwości konfiguracji i adaptacji włoskiego dostawczaka do potrzeb konkretnego biznesu. IVECO Daily wywrotka, kontener, chłodnia, plandeka, laweta czy brygadówka – wszystkie można spotkać na polskich drogach.

Kupujący IVECO Daily może się zdecydować na jeden z kilkunastu kolorów nadwozia, w tym również metalizowanych. W palecie są żywe barwy – jaskrawa zieleń, malinowa czerwień czy optymistyczny żółty. Jednak zdecydowanie najpopularniejszym kolorem jest biały. W Grupie DBK prawie 70 proc. Daily jest kupowanych w tym jasnym kolorze. Drugie miejsce – daleko, daleko za bielą – ma ciemnoszary, wybierany przez nieco ponad 10,5 proc. klientów. Na podium jest jeszcze czerwony z udziałem w sprzedaży na poziomie 7,3 proc. Tuż za nim – żółty (6,8 proc). Jeżeli chodzi o rodzaj nadwozia, to bestsellerem są podwozia z kabiną. Wybiera je aż 77 proc. kupujących. 18 proc. decyduje się na furgony, a 5 proc. na nadwozia brygadowe (6+1).

 

Obecnie lista wyposażenia dodatkowego i akcesoriów dostępnych do samochodów dostawczych wcale nie jest krótsza niż w przypadku „osobówek”. Ładowarka indukcyjna do telefonów, pneumatyczny fotel, automatyczna klimatyzacja, skórzana kierownica, ogrzewanie postojowe, adaptacyjny tempomat czy nowoczesny system multimedialny – to elementy, dzięki którym kierowca pracuje w lepszych warunkach i mniej się męczy. Równie ważne jak komfort jest bezpieczeństwo. W tej kwestii nie ma kompromisów, szczególnie jeżeli chodzi o bezpieczeństwo czynne, czyli zapobieganie kolizjom i wypadkom. Nad tym czuwają układy: automatycznego hamowania, utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, kontroli zjazdu z wzniesienia i zaawansowany system stabilizacji toru jazdy, w tym także w przypadku podmuchów bocznego wiatru.

Coraz więcej klientów przekonuje się do automatycznych przekładni Hi-Matic dostępnych w IVECO Daily. Jeszcze w 2017 roku raptem co dwudzieste Daily kupowane było w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Popularność Hi-Maticów systematycznie rośnie i w 2020 roku osiągnęła poziom 23 proc. całej sprzedaży modelu Daily w Grupie DBK. Automat lub manual to nie jedyna decyzja, jaką trzeba podjąć w kwestii układu przeniesienia napędu. Daily dostępny jest także w wersjach z napędem 4×4. Ciekawym przykładem konfiguracji odebranej w jednym z punktów Grupy DBK była wywrotka na podwoziu z kabiną, napędem 4×4 i blokadami mechanizmów różnicowych oraz reduktorem. Takie Daily pracuje, zbierając odpady w trudno dostępnych rejonach górskich. Inny z klientów potrzebował pojazdu z zabudową HLS do przewozu żywych zwierząt hodowlanych.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!