Nowy rozmiar opony Michelin X Multi Energy

, 11 lutego 2021, 12:16

Marka Michelin wprowadza nowy rozmiar swojej opony ciężarowej MICHELIN X Multi Energy przeznaczonej do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego. Dotychczasowa oferta poszerza się o model 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową.

Michelin X Multi Energy w nowym rozmiarze zużywa nawet o 0,7 l paliwa na 100 km mniej niż jej poprzedniczka (na podstawie kalkulacji z VECTO). Gama MICHELIN X Multi Energy do transportu międzynarodowego, krajowego i regionalnego powiększa się o rozmiar 315/80 R 22.5 na osie prowadzącą i napędową. Nowa wersja opony stanowi uzupełnienie popularnego w transporcie europejskim rozmiaru 315/70 R 22.5 z gamy MICHELIN X Multi Energy.

MICHELIN X Multi Energy w obu wspomnianych rozmiarach wyróżnia się niższym zużyciem paliwa, które stanowi około 30 proc. kosztów przewoźników, a także obniżoną emisją CO2. Paliwo stanowi drugą największą pozycję w wydatkach firm transportowych, jednak tylko niewielki odsetek przewoźników ma świadomość, że ​​to właśnie opór toczenia opon pochłania jedną trzecią paliwa w zestawie ciągnika z przyczepą. Pozostała część paliwa jest zużywana na pokonanie oporu powietrza i wewnętrznego tarcia mechanicznego.

Obniżenie zużycia paliwa oraz wytrzymałość opony została zapewniona dzięki zastosowaniu czterech technologii Michelin – Infinicoil, Regenion, Powercoil i Duracoil.

Opona MICHELIN X Multi Energy jest przystosowana do pogłębiania i bieżnikowania, co również przekłada się na oszczędności związane z użytkowaniem ogumienia. Dodatkowo gama posiada oznaczenie 3PMSF i M+S, które informuje o bardzo dobrej przyczepności opony w każdych warunkach pogodowych, co wpływa na bezpieczeństwo użytkowania.

Wprowadzenie nowego rozmiaru MICHELIN X Multi Energy jest również odpowiedzią na potrzeby producentów pojazdów, którzy muszą spełnić wymagania ujęte w nowych regulacjach europejskich dotyczących obniżenia emisji CO2.  Gama MICHELIN X Multi Energy otrzyma homologacje wszystkich wiodących producentów samochodów ciężarowych w 2021 roku (rozmiar 315/80 R 22.5).

VECTO, czyli symulator do obliczania zużycia paliwa i emisji CO2 samochodów ciężarowych, to owoc prac Komisji Europejskiej nad planem redukcji śladu środowiskowego w transporcie drogowym. Od 1 stycznia 2019 r. wszyscy producenci pojazdów ciężarowych muszą zadeklarować obliczoną przy użyciu VECTO emisję CO2 nowych ciężarówek sprzedawanych na rynku europejskim. Oznacza to, że regionalni przewoźnicy będą teraz mogli dokonać istotnego dla nich wyboru oszczędności paliwa i redukcji emisji CO2. Ma to szczególne znaczenie dla właścicieli dużych flot, ponieważ w przetargach na usługi transportowe dość często pojawia się wymóg niskiej emisji gazów cieplarnianych.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!