Opracowana przez Volvo Trucks nowa generacja samochodów ciężarowych o dużej ładowności – Volvo FH, FH16, FM i FMX – wchodzi do seryjnej produkcji w fabrykach Volvo w Szwecji, Belgii i Rosji.
– Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że nasze pojazdy ciężarowe nowej generacji wkrótce zaczną trafiać do klientów. Wszystkie cztery modele z tej grupy zostały opracowane przede wszystkim z myślą o udoskonaleniu otoczenia kierowcy, poprawie bezpieczeństwa i zwiększeniu wydajności, co przekłada się na większą efektywność tych pojazdów w porównaniu z poprzednikami – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Modele Volvo FM i FMX otrzymały całkowicie nowe kabiny, o pionowo poprowadzonych przednich słupkach. Dzięki temu kierowcy zyskali do jednego metra sześciennego więcej przestrzeni we wnętrzu, które jednocześnie stało się bardziej widne. We wszystkich nowych modelach dalszą poprawę widoczności można osiągnąć instalując kamerę narożną po stronie pasażera, pozwalającą skuteczniej obserwować strefę z boku pojazdu na wyświetlaczu w kabinie.
Do innych istotnych zmian należą także nowy interfejs kierowcy oraz oferowane w opcji adaptacyjne światła drogowe w Volvo GH i FH16, zapewniające większe bezpieczeństwo. Ponadto nowe Volvo FH i FM można skonfigurować tak, by zapewniały daleko idące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2, jak w przypadku Volvo FH z technologią I-Save.
– Jesteśmy dumni z wysiłku, jaki włożyliśmy w opracowanie tych czterech nowych modeli, które przyczynią się zarówno do znacznej poprawy bezpieczeństwa na drogach, jak i ograniczenia oddziaływania na środowisko naturalne. Opracowanie nowej gamy samochodów ciężarowych wymaga solidnej pracy inżynierskiej i ścisłej współpracy w ramach całej organizacji Volvo, obejmującej także poddostawców. Dlatego rozpoczęcie produkcji pojazdów jest momentem o szczególnym zaznaczeniu dla wszystkich zaangażowanych stron, zwłaszcza w kontekście trudnego roku, jaki mamy za sobą – zwraca uwagę Roger Alm.
Chcąc wzmocnić zaangażowanie Volvo Trucks w obszarze zrównoważonych rozwiązań transportowych, nowe pojazdy Volvo FH, FM i FMX zostały zaprojektowane także z myślą o stosowaniu w nich zelektryfikowanych układów napędowych, których produkcja rozpocznie się w 2022 r.
– Oznacza to, że w przyszłości nasi klienci będą w stanie bez żadnych zakłóceń przechodzić na transport wolny od paliw kopalnych, wciąż korzystając z tego samego, ulubionego przez siebie modelu samochodu ciężarowego Volvo – podkreśla Roger Alm.
Oficjalnie wprowadzona na rynek w ubiegłym roku, najpierw w Europie, nowa gama pojazdów ciężarowych o dużej ładowności spotkała się z zainteresowaniem klientów, potwierdzonym zamówieniami na ponad 12 000 sztuk. W 2021 r. pojazdy te są wprowadzane na rynki pozaeuropejskie.
Początkowo nowe samochody ciężarowe będą produkowane w fabrykach Volvo Trucks zlokalizowanych w Goeteborgu w Szwecji, Gandawie w Belgii oraz Kałudze w Rosji. Jako pierwszy, z produkcją startuje zakład montażowy Tuve w Goeteborgu – w marcu 2021 r.
– Na ten moment przygotowywaliśmy się od dawna, współpracując przy tworzeniu tych niesamowitych produktów. Cała załoga Tuve jest podekscytowana i gotowa do rozpoczęcia dostaw najnowszych, najwyższej klasy pojazdów do naszych klientów, przy zapewnieniu najwyższej jakości – wyjaśnia Martin Folin, p.o. wiceprezes ds. operacyjnych fabryki Tuve.
Nowe samochody ciężarowe są oferowane z wieloma typami kabin i mogą być optymalizowane pod kątem wielu różnorodnych zastosowań. Jak zawsze, Volvo Trucks skoncentrowało się na tym, by kabina mogła służyć jako drugi dom kierowcy, co często ma miejsce w przypadku pojazdów długodystansowych. Z kolei w transporcie regionalnym kabina często pełni funkcję biura, podczas gdy pojazd realizujący transport budowlany ma być wytrzymałym i praktycznym narzędziem pracy.
Dlatego właśnie w centrum uwagi konstruktorów znalazły się aspekty takie jak widoczność z kabiny kierowcy, komfort, ergonomia, poziom hałasu, zwrotność i bezpieczeństwo, a wprowadzone innowacje mają również swoje odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym nowych pojazdów.
Komentarze