Rozwiązania Volvo Buses w zakresie elektromobilności, które umożliwiają wielu miastom na całym świecie bardziej zrównoważone działania, dotarły właśnie do Ameryki Łacińskiej wraz z testami autobusu elektrycznego Volvo 7900 w mieście Meksyk.
Volvo Buses poszerza obecnie swój zasięg o rynek Ameryki Łacińskiej, testując elektryczny autobus Volvo 7900 w mieście Meksyk. Autobus jest testowany na trasie 4 systemu Metrobús miasta Meksyk. Ten w pełni elektryczny pojazd ma 12 metrów długości, jest wyposażony w typową dla Volvo Buses technologię oraz minimalizuje poziom emisji spalin i hałasu, przyczyniając się tym samym do rozwoju bardziej zrównoważonego miasta.
– Elektromobilność to nie tylko kwestia przyszłości – ona już stała się rzeczywistością. Potrzeby i ambicje ograniczenia lub zminimalizowania poziomu emisji spalin i hałasu sprawiają, że rozwój w tym zakresie postępuje bardzo dynamicznie. Cieszymy się, że miasto Meksyk dołącza do wielu innych miast na świecie, testując obecnie zelektryfikowany transport publiczny i wdrażając go, mamy nadzieję, w kolejnym etapie – powiedziała Anna Westerberg, Prezes Volvo Buses.
– Rozwiązania dotyczące autobusów elektrycznych stworzą również możliwości dla rozwoju miast, gdyż pozwolą na obecność cichych, bezemisyjnych, elektrycznych autobusów bliżej mieszkańców, a nawet wewnątrz budynków – wyjaśnia Rafael Kisel, Dyrektor Zarządzający Volvo Buses w Meksyku.
Volvo Buses jest obecne w Meksyku od ponad 20 lat. Konfiguracja elektrycznego autobusu Volvo 7900, który jest obecnie testowany na trasie Metrobús, jest wynikiem doświadczenia zdobytego przez Volvo Buses przy wdrażaniu rozwiązań i systemów transportowych opartych na elektromobilności.
– Stworzyliśmy sprawdzoną metodologię pracy zakładającą holistyczną perspektywę systemową, jak i partnerską współpracę przy wdrażaniu rozwiązań z zakresu publicznego transportu elektromobilnego w miastach. Nasza metodologia obejmuje nie tylko sam pojazd – dotyczy również całego systemu, w tym infrastruktury ładowania, akumulatorów, optymalizacji, różnych usług i połączeń, konserwacji i szkoleń – mówi Anna Westerberg.
Testowany w mieście Meksyk autobus elektryczny Volvo 7900 jest zasilany baterią o mocy 330 kW i jest dostosowany do ładowania w nocy. Autobus jest niskopodłogowy, zapewnia łatwy dostęp dla pasażerów, a także bardziej efektywne działanie. Posiada również uniwersalny dostęp dla osób z niepełnosprawnościami, z miejscem na wózek inwalidzki i psa przewodnika. Autobus elektryczny będzie testowany przez sześć miesięcy.
Komentarze